lid - 338
aut -
Stnr -
, rediger=
|
|||||||
|
Brynsbakken 1970
(11) Hovedbanen,
(12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen,
(13) Østfoldbanen,
(14) Solørbanen,
(15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer,
(17) Valdresbanen,
(18) Askim–Solbergfossbanen,
(19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer,
(22) Drammenbanen,
(23) Vestfoldbanen,
(24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen,
(26) Rjukanbanen,
(27) Bratsbergbanen,
(28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde,
(29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset,
(32) Hedmarksbanen,
(33) Gudbrandsdalsbanen,
(34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen,
(42) Rørosbanen Tynset–Støren,
(43) Meråkerbanen,
(44) Sulitjelmabanen,
(45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren),
(48) Sunnan–Grong–Namsos,
(49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen,
(52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen,
(63) Bergensbanen,
(64) Hardangerbana,
(65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord,
(73) Grimstadbanen,
(74) Arendal–Nelaug–Treungen,
(75) Lunde–Grovane,
(76) Kristiansand–Sira,
(77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,
Strekning | Kjose–Eikenes |
---|---|
Stedsnummer | 2322,000001 |
Fra km.posisjon | km 169.41 |
Fra st.nr. | 2322 |
Til st.nr. | 2323 |
Koordinater | Nord: 0.00000000 Øst: 0.00000000 |
Anmerkning | |
Kommentar fra brukere | |
Kilder | Feil i sql: Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist |
Bilder | |||
---|---|---|---|
2,2 Neste tog - 809 - ble så fanget ved Kroken / Kroksgrenda. Her velger jeg å vise det av bildene mine hvor en ser minst av toget. |
2,2 Toppen av bakken, rett før Kjoseveien svinger inn på broen, jernbanen svinger inn til høyre før den gjør en ny sving mot venstre og passerer i forkant av huset som skimtes bak låven. |
2,2 Tog mellom Kjose og Olklungen. |
2,2 Tog 821 ved Kjose kirke. 74-sett nr. 06 eller 08? |
2,2 Tog 825 ved Bærug bru. Toget besto av BMb 74 507 + BPb 74 407 + BCMU 74 307 + BMa 74 207 + BMa 74 107. |
3,3 Kjose undergang. |
3,3 Den kjente "Kjosekurven" og Kjose kirke. |
3,3 I Eikenes har noen opprettholdt tradisjonen med å lukke grinda. |
3,3 Undergang i utkanten av Eikenes. |
3,3 Det var Gunnar H som hadde idéen, og jeg hang meg på: Vi tok toget fra Kjose til Eikenes. Det var mulig denne ene dagen fordi tog 823 hadde ekstraordinær stopp i Kjose og ordinær behovsstopp i Eikenes. |
3,3 Kirke og blokkpost. |
3,3 Vi passerer det som etter sigende er Vestfoldbanens peneste fotokurve, og det vinkes til en forlagssjef som popper opp av buskene langs banen. |
3,3 26. mai 2018 |
3,3 Tog 811 har passert Strand og skal om et øyeblikk kjøre under broen for Kjoseveien før ... |
3,3 ... ferden fortsetter opp gjennom skjæringen med tidligere Strandsmyr holdeplass i kurven rett etter overgangsbroen der fremme. |
3,3 Broen som fører Kjoseveien over jernbanen. Jernbanegjerdet er av den gamle og velbrukte sorten. |
3,3 Utsikt fra veibroen gjennom skjæringen i retning av Strandsmyr. |
3,3 Kjoseveien krysser jernbanen på en bro. En halv vintermåne henger høyt der oppe. |
3,3 Et blikk i retning Eikenes, om en stund vil et tog komme til syne. |
3,3 Dobbelt Flirt-sett utgjør tog 806. |
3,3 Med bakstussen ved Vestfoldbanens kilometer 173, sett gjennom gitteret på broen. |
3,3 Tog 855 nærmer seg Eikenes. Dette besto av ABS 70.609 + B 70.810 + B 70.809 + BFM 70.009 + ABS 70.615 + B 70.830 + B 70.829 + BFM 70.015. Vi ser her BFM 70.015 bakerst i toget. |
3,3 Tog 855 nærmer seg Eikenes. Dette besto av ABS 70.609 + B 70.810 + B 70.809 + BFM 70.009 + ABS 70.615 + B 70.830 + B 70.829 + BFM 70.015. |
3,3 Tog 855 nærmer seg Eikenes. Dette besto av ABS 70.609 + B 70.810 + B 70.809 + BFM 70.009 + ABS 70.615 + B 70.830 + B 70.829 + BFM 70.015. |
3,3 Snart rundt kurven, Eikenes, Oklungen og Bjørkedal venter. Og noen flere før endestasjon Skien. |
3,3 Toget forsvinner under overgangsbroen ved Bærugdalen, Eikenes, Oklungen og Eidanger skal passeres før Porsgrunn og Skien. |
3,3 En passe lang spasertur er unnagjort, foran meg ligger overgangsbroen ved bro over Bærugdalen. |
3,3 Der dukker nesen på et 70-sett frem under overgangsbroen som kan skimtes i alt det grønne, det er klart for tog 852. Dette er det første av dagens i alt tre nordgående innsatstog. |
3,3 Utsikt i retning Strandsmyr, Eikenes og Oklungen. Vestfoldbanen har tilpasset seg terrenget den går gjennom, og slynger seg fra side til side. |
3,3 Ved å snu seg og la blikket gå i retning av Kjose stasjon, ser en at lampen fortsatt lyser. Men ikke så lenge til, tog er underveis. |
3,3 Vestfoldbanen vest i kjosebygda sett fra sørøst. |
3,3 Parti av Vestfoldbanen lengst vest i kjosebygda, sett fra sørvest. I det fjerne skimtes overgangsbroen som har tjent som standplass opptil flere ganger, sist ved tog 810s passering. Orienteringssignal for planovergang midt i bildet gjelder for planovergangen hvor tog 852 ble foreviget. |
3,3 Denne dagen var 70.06-settet som utgjorde toget. Og det hadde mer enn nok frontlys i mørket denne morgenen … |
3,3 Overgangsbro. Lite egnet for møtende trafikk. En flik av Farris kan skimtes. Og en grå himmel dominerer horisonten. |
3,3 Vel, om du ikke fant Flirt-en i det foregåendebildet, så bør du ikke ha de helt store utfordringene med å finne det her. Det er tog 810 som dukker frem. |
3,3 Nærbilde av morgenens siste tog med kurs for vestfoldbyene, hovedstaden og byer og tettsteder langs Mjøsa. |
3,3 … dobbeltsett. |
3,3 Tog 804 kommer som en kontrastfarge til det grønne. Og skulle du sett, sannelig er det … |
3,3 Overgangsbro i skogen. Med flyvedyktig knott … |
3,3 Parti av Vestfoldbanen lengst vest i kjosebygda, sett fra nordvest. |
3,3 Fra overgangsbroen ser vi gjennom gitteret bort til overgangen hvorfra tog 852 ble foreviget i forrige episode. En tanke om å ta bildet der gitteret slutter på høyre side, ble forlatt all den tid en ikke var ute på tur for å ta nærbilder av skogens grener med løvverk. Er det noen som er usikker på om landet er i ferd med å gro igjen …? |
3,3 1 435 mm sporvidde. Opprinnelig 1 067 mm. |
3,3 Dagens første skinnegående forbindelse mellom Vestfold og Telemark utgjøres av tog 807. |
3,3 Et siste glimt av tog 852 før det formelig blir slukt av det grønne. |
3,3 Vestfoldbanen vest i kjosebygda sett fra nordøst. |
3,3 Utsikt i retning Eikenes fra en bro over jernbanen. Et tog på sporet her kan absolutt gå an. |
3,3 Flirt-settet dukker frem og ut på bro over Bærugdalen. |
3,3 Kjose neste, god tur! |
4,4 Ved undergangen i Kjose kan man fortsatt se hvor sporet lå. |
4,0 Uvanlig materiell i toget denne dagen. |
4,0 Uvanlig materiell i toget denne dagen. |
4,0 Uvanlig materiell i toget denne dagen. |
4,4 Tog 808 dukker frem øverst på gressenga, ... |
4,4 Nesten hele toget, litt "leke gjemsel" først og sist. |
4,4 Langs Farrisvannet. |
4,4 Nesten plass til hele toget i synsfeltet. |
4,4 Neste er Larvik, underveis kan reisende nyte utsikten til Farris. |
4,4 Tog mellom Kjose og Oklungen. |
4,4 Ved å snu seg, kommer den mye omtalte hyttebebyggelsen til syne inne i skog og kratt. |
4,4 Toget dukker frem på toppen av fyllingen, ... |
4,4 ... før det bittelitt senere dukker opp på neste fylling. Og oppe i lia viser solen at den er til stede. |
4,4 Tog 807 forsvinner i skjæringen, neste stopp for det toget er Oklungen. |
4,4 Et sted i alt det grønne befinner det seg en fjellskjæring. Studie av Flirt-sett oventil. |
4,4 Teksten på underskiltet lyder "Lys slukker Tog kommer". Enkelt og greit. |
4,4 Tog 807 dukker frem. I bakgrunnen ligger Farris, så vidt jeg vet helt uten noen form for sjøuhyre. Men med meget godt drikkevann - som opptil flere av oss har i springen hjemme. |
4,4 Tog 807 passerer bro over Bærugdalen, et av de få togene som går langs Farris. |
4,4 Fotokjøringen er unnagjort, og nå gjelder det å entre toget hurtigst mulig slik at vi kan suse videre mot vårt mål i nabofylket. |
0,0 Tog 853 nærmer seg Eikenes hp. Toget besto av ABS 70.613 + B 70.826 + B 70.825 + BFM 70.013 + ABS 70.601 + B 70.811 + B 70.801 + BFM 70.001. |
Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.
# | Stedsnummer | Km. | Strekning | Kartlenke | Anmerkning |
---|---|---|---|---|---|
5911 | 2300,000001 | 52.86 | Drammen–Gunnarsrud | ||
5912 | 2301,000001 | 61.50 | Gunnarsrud–Skoger | ||
5913 | 2302,000001 | 63.05 | Skoger–Galleberg | ||
5914 | 2303,000001 | 68.63 | Galleberg–Sande | ||
5915 | 2304,000001 | 73.07 | Sande–Holm | ||
5916 | 2305,000001 | 77.01 | Holm–Smørstein | ||
5917 | 2306,000001 | 81.28 | Smørstein–Holmestrand | ||
5918 | 2307,000001 | 86.09 | Holmestrand–Nykirke | ||
5919 | 2308,000001 | 95.26 | Nykirke–Skoppum | ||
5920 | 2309,000001 | 99.54 | Skoppum–Adal | ||
5921 | 2310,000001 | 102.97 | Adal–Barkåker | ||
5922 | 2311,000001 | 108.42 | Barkåker–Tomsbakken | ||
5957 | 2311,200001 | 111.80 | Tomsbakken–Tønsberg | ||
5925 | 2312,000001 | 115.55 | Tønsberg (gamle)–Jarlsberg Points | ||
5958 | 2312,000001 | 115.68 | Tønsberg–Jarlsberg Points | ||
5926 | 2312,100001 | 117.80 | Jarlsberg Points–Sem | ||
5927 | 2313,000001 | 121.03 | Sem–Stokke | ||
5928 | 2314,000001 | 128.24 | Stokke–Råstad | ||
5929 | 2315,000001 | 134.97 | Råstad–Sandefjord | ||
5930 | 2316,000001 | 139.52 | Sandefjord–Jåberg | ||
5931 | 2317,000001 | 144.71 | Jåberg–Lauve | ||
5932 | 2318,000001 | 149.80 | Lauve–Viksfjord | ||
5933 | 2319,000001 | 151.97 | Viksfjord–Grøtting | ||
5934 | 2320,000001 | 155.09 | Grøtting–Larvik | ||
5935 | 2321,000001 | 158.66 | Larvik–Kjose | ||
5936 | 2322,000001 | 169.41 | Kjose–Eikenes | ||
5937 | 2323,000001 | 174.44 | Eikenes–Oklungen | ||
5938 | 2324,000001 | 182.10 | Oklungen–Bjørkedal | ||
5939 | 2325,000001 | 188.65 | Bjørkedal–Eidanger | ||
5940 | 2326,000001 | 192.60 | Eidanger–Porsgrunn | ||
6663 | 2326,000002 | 1.00 | Eidanger-Myrane (Brevikb.) | ||
5941 | 2327,000001 | 190.12 | Porsgrunn–Osebakken | ||
5942 | 2328,000001 | 188.84 | Osebakken–Borgestadholmen | ||
5943 | 2329,000001 | 187.10 | Borgestadholmen–Borgestad | ||
5944 | 2330,000001 | 186.80 | Borgestad–Bøle | ||
5945 | 2331,000001 | 185.95 | Bøle–Eikonrød | ||
5946 | 2332,000001 | 183.84 | Eikonrød–Skien G | ||
5948 | 2340,000001 | 99.54 | Skoppum–Borre | ||
5949 | 2341,000001 | 103.07 | Borre–Horten | ||
5951 | 2350,000001 | 192.60 | Eidanger–Nystrand | ||
5952 | 2351,000001 | 195.35 | Nystrand–Skjelsvik | ||
5953 | 2352,000001 | 197.21 | Skjelsvik–Heistad | ||
5954 | 2353,000001 | 199.65 | Heistad–Ørvik | ||
5955 | 2354,000001 | 200.84 | Ørvik–Brevik | ||
6636 | 2370,000001 | 0.00 | Drammen-Kobbervik (2spor) | ||
6637 | 2371,000001 | 0.00 | Kobbervik-Galleberg (2spor) | ||
6638 | 2372,000001 | 0.00 | Galleberg-Smørstein (2spor) | ||
5964 | 2373,000001 | 80.20 | Smørstein–Holmestrand (2spor) | ||
6641 | 2374,000001 | 0.00 | Holmestrand-Nykirke (2spor) | ||
6643 | 2375,000001 | 0.00 | Nykirke-Horten (2spor) | ||
6645 | 2376,000001 | 0.00 | Horten-Barkåker (2spor) | ||
6647 | 2377,000001 | 0.00 | Barkåker-Tønsberg (2spor) | ||
6649 | 2378,000001 | 0.00 | Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor) | ||
5966 | 2385,000001 | 158.66 | Larvik–Martineåsen (pre2spor) | ||
5967 | 2386,000001 | 162.46 | Martineåsen–Hobekk (2spor) | ||
5968 | 2387,000001 | 166.68 | Hobekk–Gunnarsrød bp A/UA (2spor) | ||
5969 | 2387,100001 | 173.35 | Gunnarsrød bp A/UA–Gunnarsrød bp B/UB | ||
5970 | 2387,200001 | 173.55 | Gunnarsrød bp B/UB–Myrane (2spor) | ||
5971 | 2388,000001 | 181.77 | Myrane–Porsgrunn (pre2spor) |
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 33 treff på Stedsdatabasen, og 1336254 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 215 treff · Statistikk Siste måned |