lid - 76
aut - 0
Stnr -
, rediger=
|
|||||||
|
Brynsbakken 1970
(11) Hovedbanen,
(12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen,
(13) Østfoldbanen,
(14) Solørbanen,
(15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer,
(17) Valdresbanen,
(18) Askim–Solbergfossbanen,
(19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer,
(22) Drammenbanen,
(23) Vestfoldbanen,
(24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen,
(26) Rjukanbanen,
(27) Bratsbergbanen,
(28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde,
(29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset,
(32) Hedmarksbanen,
(33) Gudbrandsdalsbanen,
(34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen,
(42) Rørosbanen Tynset–Støren,
(43) Meråkerbanen,
(44) Sulitjelmabanen,
(45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren),
(48) Sunnan–Grong–Namsos,
(49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen,
(52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen,
(63) Bergensbanen,
(64) Hardangerbana,
(65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord,
(73) Grimstadbanen,
(74) Arendal–Nelaug–Treungen,
(75) Lunde–Grovane,
(76) Kristiansand–Sira,
(77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,
Strekning | Langhus–Ski |
---|---|
Stedsnummer | 1308,000001 |
Fra km.posisjon | km 20.82 |
Fra st.nr. | 1308 |
Til st.nr. | 1309 |
Koordinater | Nord: 0.00000000 Øst: 0.00000000 |
Anmerkning | |
Kommentar fra brukere | |
Kilder | Feil i sql: Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist |
Bilder | |||
---|---|---|---|
2,2 Ved Ense gård og portalene til Blix-tunnelen. Her har en ny fotoplass åpnet seg etter at topplaget var tilført og anleggsgjerdene fjernet. |
2,2 Tog fra Halden mot Oslo med Ense gård i bakgrunnen. |
2,2 Lokaltog til Ski med Roås gård i bakgrunnen, ved Blix-tunnelens utløp til høyre for nåværende spor for Østfoldbanen |
2,2 Tog mot Halden ved Kapelldammen |
2,2 26. feb. 2019 |
2,2 26. feb. 2019 |
2,2 Bonusbilde: I Oslo-området er det nå bare i togparet 2804/2811 at 69A/B-sett turneres fast. Her kjører tog 2811 (Innsatstog L2x Skøyen - Ski) inn til sin endestasjon. Toget bestod av 69.11 + 69.27 |
2,2 På vei mot Oslo. |
2,2 El 14 2176 med godstog |
2,2 Innkjør Ski stasjon. Legg merke til signalanlegget med egne små signaler for kjøring på uriktig spor. Sikringsanleggetpå Oslo - Ski mener jeg var fra 1930-tallet. |
3,3 Ukjent El18 trekker tog for Peterson nordover på Østfoldbanen |
3,3 Jordene nord for Ski, tredje juledag, en stund før gravemaskinene kom. |
3,3 ca 1975 |
0,0 Interiørbilde |
0,0 Hele 7 spor er det nå i tilknytning til Blixtunnelen, Roåstunnelen og Forbindelsesspor Øst og Vest. |
0,0 Syretoget på vei mot Oslo og Kristiansand |
0,0 1982 |
Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.
# | Stedsnummer | Km. | Strekning | Kartlenke | Anmerkning |
---|---|---|---|---|---|
5662 | 1300,000001 | 0.27 | Oslo–Loenga | ||
5663 | 1300,100001 | 1.08 | Loenga–Bekkelaget | ||
5665 | 1301,100001 | 4.30 | Bekkelaget–Nordstrand | ||
5666 | 1302,000001 | 5.95 | Nordstrand–Ljan | ||
5667 | 1303,000001 | 7.18 | Ljan–Hauketo | ||
5668 | 1304,000001 | 8.68 | Hauketo–Holmlia | ||
5669 | 1304,100001 | 9.85 | Holmlia–Kolbotn | ||
5670 | 1305,000001 | 12.86 | Kolbotn–Myrvoll | ||
5671 | 1306,000001 | 15.78 | Myrvoll–Oppegård | ||
5672 | 1307,000001 | 18.25 | Oppegård–Langhus | ||
5674 | 1308,000001 | 20.82 | Langhus–Ski | ||
5675 | 1309,000001 | 24.29 | Ski–Holstad (nedl.) | ||
5676 | 1310,000001 | 28.19 | Holstad–Ås (nedl.) | ||
5677 | 1311,000001 | 31.69 | Ås–Vestby (nedl.) | ||
5679 | 1312,000001 | 39.28 | Vestby–Såner (nedl.) | ||
6626 | 1313,000001 | 0.00 | Såner–Kambo (nedl.) | ||
5682 | 1314,000001 | 53.84 | Kambo–Sandbukta (nedl.) | ||
5683 | 1314,100001 | 58.11 | Sandbukta–Moss | ||
5684 | 1315,000001 | 60.16 | Moss–Dilling | ||
5685 | 1316,000001 | 65.34 | Dilling–Rygge | ||
5686 | 1317,000001 | 69.28 | Rygge–Haug | ||
5687 | 1317,100001 | 74.00 | Haug–Råde | ||
5688 | 1318,000001 | 77.01 | Råde–Ørmen | ||
5689 | 1319,000001 | 82.21 | Ørmen–Onsøy | ||
5690 | 1320,000001 | 86.51 | Onsøy–Fredrikstad | ||
5691 | 1321,000001 | 94.26 | Fredrikstad–Lisleby | ||
5692 | 1322,000001 | 97.75 | Lisleby–Rolvsøy | ||
5693 | 1322,100001 | 101.01 | Rolvsøy–Greåker | ||
5694 | 1323,000001 | 103.17 | Greåker–Sandesund | ||
5695 | 1324,000001 | 106.64 | Sandesund–Sarpsborg | ||
5696 | 1325,000001 | 109.47 | Sarpsborg–Hafslund | ||
5697 | 1325,100001 | 110.96 | Hafslund–Skjeberg | ||
5699 | 1326,000001 | 119.10 | Skjeberg–Ingedal | ||
5700 | 1327,000001 | 126.10 | Ingedal–Berg | ||
5701 | 1328,000001 | 130.93 | Berg–Halden | ||
5702 | 1329,000001 | 136.64 | Halden–Tistedal | ||
5703 | 1330,000001 | 140.65 | Tistedal–Aspedammen | ||
5704 | 1331,000001 | 150.12 | Aspedammen–Buer | ||
5705 | 1332,000001 | 154.79 | Buer–Prestebakke | ||
5706 | 1333,000001 | 158.66 | Prestebakke–Kornsjø | ||
5708 | 1340,000001 | 0.00 | Ski–Kråkstad | ||
5709 | 1341,000001 | 5.78 | Kråkstad–Skotbu | ||
5710 | 1342,000001 | 9.68 | Skotbu–Tomter | ||
5711 | 1343,000001 | 12.89 | Tomter–Knapstad | ||
5712 | 1344,000001 | 17.48 | Knapstad–Spydeberg | ||
5713 | 1345,000001 | 20.32 | Spydeberg–Askim | ||
5714 | 1346,000001 | 29.10 | Askim–Slitu | ||
5715 | 1347,000001 | 35.02 | Slitu–Mysen | ||
5716 | 1348,000001 | 39.47 | Mysen–Eidsberg | ||
5717 | 1349,000001 | 44.32 | Eidsberg–Heia | ||
5718 | 1350,000001 | 49.14 | Heia–Rakkestad | ||
5719 | 1351,000001 | 54.31 | Rakkestad–Gautestad | ||
5720 | 1352,000001 | 60.57 | Gautestad–Ise | ||
5721 | 1353,000001 | 72.40 | Ise–Hafslund | ||
5722 | 1353,100001 | 78.35 | Tilsving Østre linje til Vestre linje | ||
6625 | 1365,000001 | 0.00 | Ski–Ås (dobbeltspor) | ||
6670 | 1366,000001 | 0.00 | Ås-Vestby (dobbeltspor) | ||
6671 | 1367,000001 | 0.00 | Vestby-Hølen (dobbeltspor) | ||
6628 | 1368,000001 | 0.00 | Hølen-Kambo (dobbeltspor) | ||
6672 | 1369,000001 | 0.00 | Kambo-Sandbukta (dobbeltspor) |
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 908 treff på Stedsdatabasen, og 1322544 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 213 treff · Statistikk Siste måned |