lid - 601
aut - 0
Stnr -
, rediger=
|
|||||||
|
Brynsbakken 1970
(11) Hovedbanen,
(12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen,
(13) Østfoldbanen,
(14) Solørbanen,
(15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer,
(17) Valdresbanen,
(18) Askim–Solbergfossbanen,
(19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer,
(22) Drammenbanen,
(23) Vestfoldbanen,
(24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen,
(26) Rjukanbanen,
(27) Bratsbergbanen,
(28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde,
(29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset,
(32) Hedmarksbanen,
(33) Gudbrandsdalsbanen,
(34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen,
(42) Rørosbanen Tynset–Støren,
(43) Meråkerbanen,
(44) Sulitjelmabanen,
(45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren),
(48) Sunnan–Grong–Namsos,
(49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen,
(52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen,
(63) Bergensbanen,
(64) Hardangerbana,
(65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord,
(73) Grimstadbanen,
(74) Arendal–Nelaug–Treungen,
(75) Lunde–Grovane,
(76) Kristiansand–Sira,
(77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,
Strekning | Stensli–Haltdalen |
---|---|
Stedsnummer | 4214,000001 |
Fra km.posisjon | km 442.59 |
Fra st.nr. | 4214 |
Til st.nr. | 4215 |
Koordinater | Nord: 0.00000000 Øst: 0.00000000 |
Anmerkning | |
Kommentar fra brukere | |
Kilder | Feil i sql: Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist |
Bilder | |||
---|---|---|---|
0,0 Returen tilbake til Stormuren og stien ned til Fv30 går samme vei som vi kom. Den gamle traseen har etterhvert blitt rimelig kamuflert. |
0,0 Infoskilt ved Stormuren |
0,0 Traseen videre nordover fra sprengningskrateret i Stormuren i retning utstillingsbrakke og tunnel lengde 18 meter, km. 466,88. Legg merke til telegrafkursen og stolpene som åpenbart er flyttet nærmere sporet etter at togene ble omlagt til Drøili tunnel. |
0,0 Sprengningskrateret i Stormuren. |
0,0 Tunnel lengde 18 meter, km. 446,76 i retning sørover. |
0,0 En informasjonsplakat er satt opp i tunnel lengde 18 meter, km. 446,76. |
0,0 Ved tunnel lengde 18 meter, km 446,76 er det reetablert/beholdt noe av det gamle sporet. |
0,0 Tverrslaget fører inn til Drøili tunnel og langt der inne kan belysningen i dagens tunneltrase skimtes. |
0,0 Et tverrslag til Drøili tunnel passeres. Langt der inne kan tunnelbelysningen for dagens Rørosbanetrase skimtes. |
0,0 Vi beveger oss nordover den gamle traseen og flotte steinmurer for undergang/stikkrenne kan betraktes. |
0,0 Tog 2386 med 92-sett kjører gjennom Drøili tunnel og kan skimtes fra nordre portal på Tamlaget tunnel når det farer forbi. |
0,0 Det ligger ymse ferroviale etterlatenskaper langs den gamle traseen. |
0,0 Vi beveger oss sørover langs traseen til Tamlaget tunnel (lengde 204 meter, km. 446.07) og ser sørover inn i tunnelen. Dagens jernbanetrase gjennom Drøili tunnel benytter fortsatt søndre del av Tamlaget tunnel og det er bare et par hundre meter inn til dagens Rørosbane. |
0,0 Vel oppe på traseen fra den bratte stien opp fra Fv30. |
0,0 Stormuren |
0,0 Utstillingsbrakke på Stormuren |
0,0 Utstillingsbrakke på Stormuren |
0,0 Apparatkiosk ved nordre portal på Drøili tunnel. |
0,0 Et kort stykke etter tunnel lengde 68 meter, km. 447,46 møter man dagens Rørosbane og nordre portal på Drøili tunnel. Portalen på sistnevnte ser ut til å ha blitt støpt i 1954 men selve tunnelen ble åpnet i Juli 1945. |
0,0 Lys i enden av tunnel lengde 68 meter, km. 447,46 |
0,0 Turen går videre nordover i retning tunnel 68 meter, km. 447,46 |
0,0 Med litt klyving er det mulig å ta seg over raset videre inn i tunnel 19 meter, km. 447,36 |
0,0 Inngangen til tunnel lengde 19 meter, km. 447,36 er sperret av ras. |
0,0 Mye natur i traseen nord for tunnel lengde 72 meter, km. 447,04 |
0,0 Vi ser nordover gjennom tunnel lengde 72 meter, km. 447,04 |
0,0 Vi ser nordover mot tunnel lengde 72 meter, km. 447,04. Det er gjort sporadisk rydding av trefall langs traseen nord for Stormuren men det blir stadig mer gjengrodd, bløtt og utilgjengelig. |
0,0 Turen går videre nordover og inn i tunnel lengde 18 meter, km. 446,88 der utstillingssporet slutter. Vi ser Stormuren mot sør. |
0,0 Traseen over Stormuren sett mot sør |
0,0 Hull for tysk maskingeværstilling/vaktpost utenfor utstillingsbrakke på Stormuren |
0,0 Infoskilt i utstillingsbrakke på Stormuren |
0,0 Turen starter nede ved fylkesvei 30 |
Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.
# | Stedsnummer | Km. | Strekning | Kartlenke | Anmerkning |
---|---|---|---|---|---|
6184 | 4200,000001 | 347.21 | Tynset–Telneset | ||
6185 | 4201,000001 | 357.56 | Telneset–Eid | ||
6186 | 4202,000001 | 363.00 | Eid–Tolga | ||
6187 | 4203,000001 | 368.14 | Tolga–Håmålvoll | ||
6188 | 4204,000001 | 376.85 | Håmålvoll–Os | ||
6189 | 4205,000001 | 384.87 | Os–Høsøien | ||
6190 | 4206,000001 | 392.48 | Høsøien–Røros | ||
6191 | 4207,000001 | 399.04 | Røros–Statene | ||
6192 | 4207,100001 | 401.19 | Statene–Orvos | ||
6193 | 4208,000001 | 406.50 | Orvos–Glåmos | ||
6194 | 4209,000001 | 412.53 | Glåmos–Harborg | ||
6195 | 4210,000001 | 416.61 | Harborg–Rugldalen | ||
6196 | 4211,000001 | 420.45 | Rugldalen–Reitan | ||
6197 | 4212,000001 | 432.30 | Reitan–Ålen | ||
6198 | 4213,000001 | 438.03 | Ålen–Stensli | ||
6199 | 4214,000001 | 442.59 | Stensli–Haltdalen | ||
6200 | 4215,000001 | 453.86 | Haltdalen–Langlete | ||
6201 | 4216,000001 | 463.01 | Langlete–Reitstøa | ||
6202 | 4217,000001 | 472.01 | Reitstøa–Singsås | ||
6203 | 4218,000001 | 479.91 | Singsås–Bjørgen | ||
6204 | 4219,000001 | 486.15 | Bjørgen–Kotsøy | ||
6205 | 4220,000001 | 491.34 | Kotsøy–Rognes | ||
6206 | 4221,000001 | 498.36 | Rognes–Støren |
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 434 treff på Stedsdatabasen, og 1296931 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 209 treff · Statistikk Siste måned |