lid - 600
aut - 0
Stnr -
, rediger=
|
|||||||
|
Brynsbakken 1970
(11) Hovedbanen,
(12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen,
(13) Østfoldbanen,
(14) Solørbanen,
(15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer,
(17) Valdresbanen,
(18) Askim–Solbergfossbanen,
(19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer,
(22) Drammenbanen,
(23) Vestfoldbanen,
(24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen,
(26) Rjukanbanen,
(27) Bratsbergbanen,
(28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde,
(29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset,
(32) Hedmarksbanen,
(33) Gudbrandsdalsbanen,
(34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen,
(42) Rørosbanen Tynset–Støren,
(43) Meråkerbanen,
(44) Sulitjelmabanen,
(45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren),
(48) Sunnan–Grong–Namsos,
(49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen,
(52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen,
(63) Bergensbanen,
(64) Hardangerbana,
(65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord,
(73) Grimstadbanen,
(74) Arendal–Nelaug–Treungen,
(75) Lunde–Grovane,
(76) Kristiansand–Sira,
(77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,
Strekning | Ålen–Stensli |
---|---|
Stedsnummer | 4213,000001 |
Fra km.posisjon | km 438.03 |
Fra st.nr. | 4213 |
Til st.nr. | 4214 |
Koordinater | Nord: 0.00000000 Øst: 0.00000000 |
Anmerkning | |
Kommentar fra brukere | |
Kilder | Feil i sql: Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist |
Bilder | |||
---|---|---|---|
4,0 3. aug. 2023 |
4,0 3. aug. 2023 |
4,0 Olderåa krysser Rørosbanen ikke så altfor mange meter sør for der sporet forsvinner i bakgrunnen. Bildet er tatt fra undergangen for Bakkavegen. |
0,0 Gordon er med på tur. Da vi var på vei nedover mot Ålen, ble vi møtt av en våt vegg. |
0,0 Sånn. Forbi rassted og saktekjøring, strekningshastighet kan gjenopptas. |
0,0 Pent og rolig over rasstedet. |
0,0 Der! Sakte kommer toget til syne, her er det saktekjøring som gjelder. |
0,0 Jernbanefotografer - og jernbanefotografhunder ... - må være forberedt på mye venting, uavhengig av hvordan været er (med en stakkar). |
0,0 Med tanke på hva som var situasjonen to dager tidligere, er det utrolig at det igjen er mulig å kjøre tog her. |
0,0 Bra unnabakke. |
0,0 Akkurat som hos tannlegen - etter at det som ikke er friskt er fjernet, fylles hullet ... |
0,0 Nok et hull å fylle noen meter lenger nord. |
0,0 Toveismaskinen henter grove masser til nevnte hull. |
0,0 Utsiktsmannen var heldig med været ... |
0,0 Massene legges pent til rette slik at det som fylles i fra oversiden, ikke tar benveien nedover mot dalbunnen. |
0,0 De nevnte sviller ligger til venstre. Her ser man hvor langt det er ned til maskinen i skråningen. |
0,0 Svillene er fjernet for å gi tilgang til hullet som må fylles. |
0,0 På gjerdet der de største vannmassene kom - gresset er vasskjemmet ... |
0,0 Som nevnt, mye skog og kratt er fjernet. Aldri så galt at det ikke er godt for noe (noen ...). |
0,0 Gammel moro fjernet fra fyllingen. |
0,0 De finere massene tippes på innsiden av sporet. |
0,0 Skuffen senkes ned til underkant av skinnestrengen, ... |
0,0 ... vendes og ... |
0,0 ... tømmes. Det er mye masse som skal til, det var snakk om å fylle opp inntil 10-15 meter. Da er det noen lass som må til! |
0,0 Fremdeles gjenstår mange lass før det er klart for tog! |
0,0 ... friskt tempo. Men det fremstår nesten som at det ikke er stort mer enn et fingerbøl som er tømt ... |
0,0 ... med sidelemmen helt nede kommer lasten ... |
0,0 ... litt mer opp og det raser litt til, ... |
0,0 De første stenene er på vei, ... |
0,0 Sidelemmen er på vei ned, tippen aktiveres pent og rolig. |
0,0 Tipplåsen på siden er løsnet, det nærmer seg å være klart til å tømme. |
0,0 Da er det på tide å forberede stans. |
0,0 Toveismaskinen på vei bort til planovergangen, den må ut av sporet før Robelen kommer. |
0,0 Det er nok av hull og manglende masser å gripe fatt i. |
0,0 Fra overgangsbroen ser man godt at det er laget et stabilt underlag for maskinen som holder på i skråningen. I bakgrunnen kommer en Hydrema med finere masser. |
0,0 Det er store mengder masse som må til. |
0,0 Ole P. Bakken stilte med maskiner i ulike størrelser. Maskinen oppe i skråningen sørger for å legge massene til rette slik at de holder seg der de skal. |
0,0 Tomt på vei ned igjen, klart for ny tur. |
0,0 Et lite tog på vei nedover dalen, på vei til Rognes for å hente mer stein. |
0,0 Utsnittet av bildet viser at det lille toget besto av en Robel og tre sidetippvogner. |
0,0 Mye har skjedd siden lørdag, mye skog er fjernet til glede for en omflakkende jernbanefotograf. |
0,0 Robelen fra Reitan har kommet og tømt lasset sitt. |
0,0 Fyllingen har endret karakter. |
0,0 Godt pakket sprengstein. |
0,0 Robelen legger i vie opp til Reitan igjen, nytt lass venter. |
0,0 Til venstre veien som fører opp til overgangsbroen. |
0,0 Det må litt arbeid til for å kunne få noe ut av dette gjerdet ... |
0,0 Gresset er vasskjemmet ... |
0,0 Ingen tvil, voldsomme krefter har vært i sving. |
0,0 Det er mye og tungt som er flyttet på. |
0,0 Nedenfor rasstedet. |
0,0 Rasstedet sett fra overgangsbroen, det vises godt at det er mye som mangler i underbygningen. |
0,0 Rasstedet sett fra overgangsbroen. |
0,0 Rasstedet sett fra overgangsbroen. |
0,0 Overgangsbro rett nord for rasstedet, nedenfor for bebyggelsen på Grytbakk, lengst nord i Bakkavegen. |
0,0 Tvilsomt om det blir rips å hente denne sesongen ... |
0,0 En annen vei ned fra overgangsbroen. Overgangsbroen er rett til høyre for fotografen. |
0,0 Fra Malmvegen på Mosletta, like nord for Ålen sentrum. |
0,0 Fra Stenslivegen, litt nord for rasstedet. Ganske ugreie kjøreforhold ... |
0,0 På innsiden av sporet. |
0,0 Skråningen er rensket. |
0,0 Store mangler. |
0,0 Vannet kom strømmende ned i høyre kant av bildet, fant seg vei innunder buret som skimtes bak trærne. |
0,0 Dette partiet av Rørosbanen har fremdeles tresviller. |
0,0 En planovergang omtrent hundre meter nord for rasstedet. Begrensningene gjaldt ikke meg. |
0,0 Overgangsbroen med noe av bebyggelsen på Grytbakk høyt der oppe. Heldigvis hadde jeg vært på badevekten den morgenen, så jeg visste jeg var under vektbegrensningen ... |
0,0 Rørosbanen nedover mot Stensli. |
0,0 Halvveis mellom planovergangen og rasstedet dukker denne frem. Ikke helt sikker på hensikten, men kan den ha noe å gjøre med at banepersonell skal ha mulighet til å sjekke utseendet underveis i arbeidet ...? |
0,0 Hva gjelder årstidens vær – på oppover gjennom Ålen gikk snøskurene tett, det var hustrig der ute. |
Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.
# | Stedsnummer | Km. | Strekning | Kartlenke | Anmerkning |
---|---|---|---|---|---|
6184 | 4200,000001 | 347.21 | Tynset–Telneset | ||
6185 | 4201,000001 | 357.56 | Telneset–Eid | ||
6186 | 4202,000001 | 363.00 | Eid–Tolga | ||
6187 | 4203,000001 | 368.14 | Tolga–Håmålvoll | ||
6188 | 4204,000001 | 376.85 | Håmålvoll–Os | ||
6189 | 4205,000001 | 384.87 | Os–Høsøien | ||
6190 | 4206,000001 | 392.48 | Høsøien–Røros | ||
6191 | 4207,000001 | 399.04 | Røros–Statene | ||
6192 | 4207,100001 | 401.19 | Statene–Orvos | ||
6193 | 4208,000001 | 406.50 | Orvos–Glåmos | ||
6194 | 4209,000001 | 412.53 | Glåmos–Harborg | ||
6195 | 4210,000001 | 416.61 | Harborg–Rugldalen | ||
6196 | 4211,000001 | 420.45 | Rugldalen–Reitan | ||
6197 | 4212,000001 | 432.30 | Reitan–Ålen | ||
6198 | 4213,000001 | 438.03 | Ålen–Stensli | ||
6199 | 4214,000001 | 442.59 | Stensli–Haltdalen | ||
6200 | 4215,000001 | 453.86 | Haltdalen–Langlete | ||
6201 | 4216,000001 | 463.01 | Langlete–Reitstøa | ||
6202 | 4217,000001 | 472.01 | Reitstøa–Singsås | ||
6203 | 4218,000001 | 479.91 | Singsås–Bjørgen | ||
6204 | 4219,000001 | 486.15 | Bjørgen–Kotsøy | ||
6205 | 4220,000001 | 491.34 | Kotsøy–Rognes | ||
6206 | 4221,000001 | 498.36 | Rognes–Støren |
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 1056 treff på Stedsdatabasen, og 1322692 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 213 treff · Statistikk Siste måned |