lid - 332
aut - 0
Stnr -
, rediger=
|
|||||||
|
Brynsbakken 1970
(11) Hovedbanen,
(12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen,
(13) Østfoldbanen,
(14) Solørbanen,
(15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer,
(17) Valdresbanen,
(18) Askim–Solbergfossbanen,
(19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer,
(22) Drammenbanen,
(23) Vestfoldbanen,
(24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen,
(26) Rjukanbanen,
(27) Bratsbergbanen,
(28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde,
(29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset,
(32) Hedmarksbanen,
(33) Gudbrandsdalsbanen,
(34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen,
(42) Rørosbanen Tynset–Støren,
(43) Meråkerbanen,
(44) Sulitjelmabanen,
(45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren),
(48) Sunnan–Grong–Namsos,
(49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen,
(52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen,
(63) Bergensbanen,
(64) Hardangerbana,
(65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord,
(73) Grimstadbanen,
(74) Arendal–Nelaug–Treungen,
(75) Lunde–Grovane,
(76) Kristiansand–Sira,
(77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,
Strekning | Sandefjord–Jåberg |
---|---|
Stedsnummer | 2316,000001 |
Fra km.posisjon | km 139.52 |
Fra st.nr. | 2316 |
Til st.nr. | 2317 |
Koordinater | Nord: 0.00000000 Øst: 0.00000000 |
Anmerkning | |
Kommentar fra brukere | |
Kilder | Feil i sql: Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist |
Bilder | |||
---|---|---|---|
2,2 Sporene etter siste døgns snøfall er åpenbare. Og når det er brøytekanter langs sporet begynner det å ligne på noe som virkelig kan kalles vinter. Selv om kantene gjerne kunne vært en halvmeter eller så høyere ... |
3,3 Godstog på vei til Brevik via Borgestad. |
3,3 Tog 84867 ved Jåbergkurven |
3,3 Tog 819 på vei ut fra stasjonen med kurs for Larvik mens ... |
3,3 BM 74-31 og 74-25 i utkanten av Sandefjord. |
3,3 BM 74-31 og 74-25 med tog rett utenfor Sandefjord. |
3,3 Flirten smyger seg ut av Sandefjord. |
3,3 Bilde med litt større utsnitt enn quiz-bildet. Det store hvite bygget med rødt tak midt i bildet er Lunden Senter for demens, høyblokken helt til høyre er Jernbaneplassen 1, tvers overfor Sandefjord stasjon. Huset med valmet tak til høyre for Lunden er nærmeste nabo til undertegnede. |
3,3 Tog 836 passerer om et øyeblikk Vestfoldbanens km 140. |
3,3 Tog 831 kan etter å ha krysset med tog 836 fortsette på sin ferd mot Skien. |
3,3 Akkurat passe langt, hele syretoget fikk plass (i synsfeltet). |
3,3 Syretoget har kommet til syne. |
3,3 Tog 811 passerer tømmerlunne, et resultat av et omfattende skogryddingsarbeide langs sporet. |
3,3 Første Flirt-sett på tur på over en måned, her på vei nordover etter en tur til Skien. |
3,3 Tog 822 passerer straks en privat planovergang, Sandefjord stasjon nås om mindre enn et par minutter. Det rusker og snør litt, og det er noe vind så snøen legger seg litt i fonner her og der. |
3,3 Så har hele dobbeltsettet passert, og toget forsvinner med en hale virvlende snø etter seg. |
3,3 Vestfoldbanen. Gjennomvåt. Forhåpentligvis vil morellene overleve og ikke bli ubehagelig vasstrukne. |
3,3 Tog 826 triller gjennom striregnet forbi innkjørsignalet til Sandefjord sørfra. De reisende har all mulig god grunn til å være fornøyd med det faktum at cabriolet ikke har slått gjennom på jernbanefronten ... |
3,3 Det bakre settet har passert det samme merket. |
3,3 Bakre ende av det første settet er på høyde med 140-km-merket. |
3,3 I godt driv passeres stasjonen. |
3,3 Noen få minutter forsinket nærmer 70.002-settet som utgjør tog 818 seg innkjørhovedsignal. |
3,3 Og der var det ved Vestfoldbanens km. 140. |
3,3 Tog 805 har passert Skiringssal og bakken ned fra Bærløkka er tilbakelagt der det er i ferd med å gå inn i Jåbergkurven ... |
3,3 Denne februardagen var det bekjentgjort at det ville bli 69-sett i noen av Vestfoldbanens tog, deriblant tog 819. Bilens termometer viste -14,5 °C da jeg satte meg inn etter endt fotografering - akkurat passe i kystnære strøk ... |
3,3 … og ville straks kjørt inn på Jåberg stasjon med avstigning på høyre side. Men toget gjør ikke forsøk på å stoppe – det farer ufortrødent videre mot Larvik hvor en dieselspyende eksosdjevel står klar til å frakte passasjerer som vil til nabofylket. |
3,3 Tog 801 runder Jåberg-kurven … |
3,3 70.001 |
3,3 Dobbelt 68A-sett, BFS 68A 71 går først. |
3,3 Loket er på høyde med innkjørsignalet fra Lauve. Standplass er på toppen av snøhaugen som har dannet seg etter brøyting av gårdsrommet i MK-Gården. Dette var sist vinteren vi hadde innleid brøyting, fra og med vinteren 1977 - 1978 har vi besørget all brøyting selv med ulike snøfresere. |
3,3 Utkjøringen er på det nærmeste ferdig og toget er klar til å legge i vei sørover mot Lauve og Larvik. |
4,0 Gordon slår ihjel litt tid med å se på tog som passerer. |
4,0 Det finnes viktigere saker enn kamuflasjefargede tog! Den saken er ifølge Gordon helt klar. |
4,0 Kveldslyset er i ferd med å legge seg over landskapet. |
4,0 Om ikke Redningspatruljen, så var det assistanse å få når det ikke fungerte som det skulle. |
4,0 Den gang Elsebeth var en hverdagshelt. |
4,4 Ikke mer fra oven da tog 832 kom, men skydekket bærer bud om at det har vært vesentlig mer vær. |
4,4 Testtoget har snudd i Sandefjord, her på vei tilbake til Skien. |
4,4 Tog 821 har forlatt stasjonen og er på vei over broen over Sandefjordsveien. |
4,4 Strekningshastigheten er 130 km/t, så det går unna. |
4,4 Baktroppen. |
4,4 Litt El 18 og litt ny type 5. |
4,4 Tog 875 sånn litt fra oven, med nyinnredede type 5-vogner. |
4,4 Og så har toget gått. Og det er en time til neste gang. |
4,4 Der kom slutten av toget. Med løvverket på trærne blir utsikten noe begrenset. Men uansett har man en jernbaneutsikt. Og det er jo ikke å forakte. |
4,4 Balkongutsikt like ved Vestfoldbanens km 140 en senvintermorgen. |
4,4 Tog 832 triller rolig forbi km 140-merket. |
4,4 26. juni 2009 |
4,4 ... og bli borte for fotografen der det haster i retning sin endestasjon i Larvik. |
4,4 Tog 819 går inn i den lange kurven inn mot den tidligere stasjonen, ... |
4,4 ... og siste rest av dagens sol lyser opp vognsidene ... |
4,4 70-settet som utgjorde tog 814 denne dagen er i ferd med å passere Kjellbergovergangen. |
4,4 Den tidligere holdeplassen er nettopp passert og Kjellbergovergangen er like foran tog 824. |
4,4 Gt 5333 legger i vei mot Larvik. Togloket har jeg notert til å være 11.2108. Snøhaugen har vokst siden sist. Og den forsatte å vokse! |
4,4 Sporrensertog med 220c-traktor som trekkraft på vei i retning Larvik i tett snøføyke på ettermiddagen. |
4,4 Utkjøring av pukk med litt mindre vogner enn vi er vant med nå. |
0,0 Gordon slår ihjel litt tid med å se på tog som passerer. Men er det som beveger seg på fortauet mer interessant ...? |
0,0 Toget eller ...? |
0,0 Definitivt det som måtte bevege seg på fortauet! |
0,0 Undergang i Modalen, for Fv 305 Sandefjordsveien. |
0,0 Markering av overgangen til nytt år, Vestfoldbanen ved kilometer 140 nederst til venstre. |
0,0 Sommerinnstilt tog på Vestfoldbanen. |
0,0 mai 2001 |
Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.
# | Stedsnummer | Km. | Strekning | Kartlenke | Anmerkning |
---|---|---|---|---|---|
5911 | 2300,000001 | 52.86 | Drammen–Gunnarsrud | ||
5912 | 2301,000001 | 61.50 | Gunnarsrud–Skoger | ||
5913 | 2302,000001 | 63.05 | Skoger–Galleberg | ||
5914 | 2303,000001 | 68.63 | Galleberg–Sande | ||
5915 | 2304,000001 | 73.07 | Sande–Holm | ||
5916 | 2305,000001 | 77.01 | Holm–Smørstein | ||
5917 | 2306,000001 | 81.28 | Smørstein–Holmestrand | ||
5918 | 2307,000001 | 86.09 | Holmestrand–Nykirke | ||
5919 | 2308,000001 | 95.26 | Nykirke–Skoppum | ||
5920 | 2309,000001 | 99.54 | Skoppum–Adal | ||
5921 | 2310,000001 | 102.97 | Adal–Barkåker | ||
5922 | 2311,000001 | 108.42 | Barkåker–Tomsbakken | ||
5957 | 2311,200001 | 111.80 | Tomsbakken–Tønsberg | ||
5925 | 2312,000001 | 115.55 | Tønsberg (gamle)–Jarlsberg Points | ||
5958 | 2312,000001 | 115.68 | Tønsberg–Jarlsberg Points | ||
5926 | 2312,100001 | 117.80 | Jarlsberg Points–Sem | ||
5927 | 2313,000001 | 121.03 | Sem–Stokke | ||
5928 | 2314,000001 | 128.24 | Stokke–Råstad | ||
5929 | 2315,000001 | 134.97 | Råstad–Sandefjord | ||
5930 | 2316,000001 | 139.52 | Sandefjord–Jåberg | ||
5931 | 2317,000001 | 144.71 | Jåberg–Lauve | ||
5932 | 2318,000001 | 149.80 | Lauve–Viksfjord | ||
5933 | 2319,000001 | 151.97 | Viksfjord–Grøtting | ||
5934 | 2320,000001 | 155.09 | Grøtting–Larvik | ||
5935 | 2321,000001 | 158.66 | Larvik–Kjose | ||
5936 | 2322,000001 | 169.41 | Kjose–Eikenes | ||
5937 | 2323,000001 | 174.44 | Eikenes–Oklungen | ||
5938 | 2324,000001 | 182.10 | Oklungen–Bjørkedal | ||
5939 | 2325,000001 | 188.65 | Bjørkedal–Eidanger | ||
5940 | 2326,000001 | 192.60 | Eidanger–Porsgrunn | ||
6663 | 2326,000002 | 1.00 | Eidanger-Myrane (Brevikb.) | ||
5941 | 2327,000001 | 190.12 | Porsgrunn–Osebakken | ||
5942 | 2328,000001 | 188.84 | Osebakken–Borgestadholmen | ||
5943 | 2329,000001 | 187.10 | Borgestadholmen–Borgestad | ||
5944 | 2330,000001 | 186.80 | Borgestad–Bøle | ||
5945 | 2331,000001 | 185.95 | Bøle–Eikonrød | ||
5946 | 2332,000001 | 183.84 | Eikonrød–Skien G | ||
5948 | 2340,000001 | 99.54 | Skoppum–Borre | ||
5949 | 2341,000001 | 103.07 | Borre–Horten | ||
5951 | 2350,000001 | 192.60 | Eidanger–Nystrand | ||
5952 | 2351,000001 | 195.35 | Nystrand–Skjelsvik | ||
5953 | 2352,000001 | 197.21 | Skjelsvik–Heistad | ||
5954 | 2353,000001 | 199.65 | Heistad–Ørvik | ||
5955 | 2354,000001 | 200.84 | Ørvik–Brevik | ||
6636 | 2370,000001 | 0.00 | Drammen-Kobbervik (2spor) | ||
6637 | 2371,000001 | 0.00 | Kobbervik-Galleberg (2spor) | ||
6638 | 2372,000001 | 0.00 | Galleberg-Smørstein (2spor) | ||
5964 | 2373,000001 | 80.20 | Smørstein–Holmestrand (2spor) | ||
6641 | 2374,000001 | 0.00 | Holmestrand-Nykirke (2spor) | ||
6643 | 2375,000001 | 0.00 | Nykirke-Horten (2spor) | ||
6645 | 2376,000001 | 0.00 | Horten-Barkåker (2spor) | ||
6647 | 2377,000001 | 0.00 | Barkåker-Tønsberg (2spor) | ||
6649 | 2378,000001 | 0.00 | Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor) | ||
5966 | 2385,000001 | 158.66 | Larvik–Martineåsen (pre2spor) | ||
5967 | 2386,000001 | 162.46 | Martineåsen–Hobekk (2spor) | ||
5968 | 2387,000001 | 166.68 | Hobekk–Gunnarsrød bp A/UA (2spor) | ||
5969 | 2387,100001 | 173.35 | Gunnarsrød bp A/UA–Gunnarsrød bp B/UB | ||
5970 | 2387,200001 | 173.55 | Gunnarsrød bp B/UB–Myrane (2spor) | ||
5971 | 2388,000001 | 181.77 | Myrane–Porsgrunn (pre2spor) |
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 1481 treff på Stedsdatabasen, og 1317174 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 212 treff · Statistikk Siste måned |