lid - 324
aut - 0
Stnr -

, rediger=

Stedsdatabasen
banner975 NJK NJK Forum
Om Stedsdatabasen Forskningsavdelingen Materielldatabasen  Forum  Stasjonsdatabasen  Nyhetsdatabasen  Logg inn 

Database over linjen, dvs. strekninger mellom stasjoner o.l.


Brynsbakken 1970

(11) Hovedbanen, (12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen, (13) Østfoldbanen, (14) Solørbanen, (15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer, (17) Valdresbanen, (18) Askim–Solbergfossbanen, (19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer, (22) Drammenbanen, (23) Vestfoldbanen, (24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen, (26) Rjukanbanen, (27) Bratsbergbanen, (28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde, (29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset, (32) Hedmarksbanen, (33) Gudbrandsdalsbanen, (34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen, (42) Rørosbanen Tynset–Støren, (43) Meråkerbanen, (44) Sulitjelmabanen, (45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren), (48) Sunnan–Grong–Namsos, (49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen, (52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen, (63) Bergensbanen, (64) Hardangerbana, (65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord, (73) Grimstadbanen, (74) Arendal–Nelaug–Treungen, (75) Lunde–Grovane, (76) Kristiansand–Sira, (77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,

StrekningBarkåker–Tomsbakken
Stedsnummer2311,000001
Fra km.posisjonkm 108.42
Fra st.nr.2311
Til st.nr.2311,1
KoordinaterNord: 0.00000000 Øst: 0.00000000
Anmerkning
Kommentar fra
brukere
Kilder

    Feil i sql:

    Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist

Kartlenker

Bilder
2,2

https://pix.njk.no/100//s100738-2009-006-0013.jpg… ligger overgangen til Tønsberg Hundeklubb. Omtrent ved kilometermerket vil det nye dobbeltsporet igjen krysse dagens trasé og gå bak industriområdet på Barkåker.
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

2,2

https://pix.njk.no/100//s100742-2009-006-0017.jpgTo grønne gjennom Barkåker.
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

2,2

https://pix.njk.no/100//s100740-2009-006-0015.jpg… omtrent midt i den passeres overgangen til Barkåker industriområde.
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

2,2

https://pix.njk.no/100//s100739-2009-006-0014.jpgVi starter på den siste kurven inn mot Barkåker, …
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

2,2

https://pix.njk.no/100//s100737-2009-006-0012.jpgDen nye traseen følger oss på venstre side og vil gå like til venstre for husene midt på bildet. Ved tømmerlunna til høyre …
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

2,2

https://pix.njk.no/94//s94530-2009-004-0016.jpgTog 818 med dobbelt 70-sett kommer i bedagelig tempo ...
14. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 818

3,3

https://pix.njk.no/140//s140754-2011-09-30_5343.jpgPlanovergangen like syd for Barkåker stasjon, sett mot øst. I bakgrunnen til venstre innkjør B til Barkåker. Barkåkerveien krysser det nye dobbeltsporet på broen i bakgrunnen.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/140//s140753-2011-09-30_5337.jpgPlanovergangen, eller rettere den forhenværende planovergangen, på det som nå har blitt Barkåkerveien. Inntil 21. september var dette kun forbindelsen til Barkåker industriområde.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/138//s138440-2011-09-24_4787.jpgI krysningspunktet mellom gammelt og nytt. I det fjerne planovergangen.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/138//s138441-2011-09-24_4788.jpgBilene passerer overgangen, uhindret. Bortsett fra når overgangen skal fjernes fysisk, vil det ikke være noen hindringer her mer. Og om noen år vil mange ikke ane at det har gått tog her.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/138//s138442-2011-09-24_4792.jpgLike utenfor søndre veksel. Korni-fabrikken til høyre. Forsignalet for planovergangen ved Barkåker industriområde er mørkt.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/138//s138048-2011-09-23_4465.jpgMed tog 826 nærmere åpenbarer et nytt syn seg - til venstre er tunnelportalen til Jarlsbergtunnelen. Og like utenfor bildets venstre kant vil toget passere det som skal avløse den strekningen det kjører på her.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 826

3,3

https://pix.njk.no/138//s138049-2011-09-23_4469.jpgBarkåker er jo ikke så altfor langt unna, så handlingsrommet når det gjelder å finne en ny fotoplass er litt begrenset. Men litt ytterligere labbing i halmstubben gjør det mulig å fange tog 819 idet det passerer det nye sporet.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/138//s138059-2011-09-23_4483.jpgVestfold - og Sør-Norge - har vært gjennomvått denne sensommeren og tidlige høsten. Mens tog 873 nærmer seg Tønsberg, er den lokale bondestanden opptatt med høstonn i bakgrunnen. Bare for å ha nevnt det - det hvite som vises er ikke snø ...
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 873

3,3

https://pix.njk.no/138//s138056-2011-09-23_4481.jpgI kurven før det retter seg ut mot Tomsbakken kommer tog 873 feiende forbi skjærte kornåkre.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 873

3,3

https://pix.njk.no/138//s138150-2011-09-23_4529.jpgTog 875 har passert innkoblingsfeltet for Tomsbakken planovergang, her befinner loket seg på det som ganske snart skal bli traseen for det nye dobbeltsporet. (Og som nevnt før - alt ligger egentlig vel til rette for et sporkryss ...)
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/137//s137858-2011-09-22_4382.jpgMye er sagt og skrevet om den nye fargesettingen, men jeg må nok medgi at jeg synes den vinner seg litt etter hvert. Og når hele toget er gjennomført i denne fargesettingen, blir det ikke så verst. At loket har en annen fargesetting gjør da ingen ting. Men dette ble en digresjon, det primære her er at toget, i dette tilfellet tog 875, befinner seg på en del av Vestfoldbanen som så absolutt synger på siste verset.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/137//s137836-2011-09-22_4322.jpgSå er det tog 819 sin tur til å passere Tomsbakken, det har nettopp krysset tog 826 på Barkåker. Og skiltet med varsel om høyspenningsfare mister om ikke så lenge sin betydning på dette stedet.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 819

3,3

https://pix.njk.no/137//s137835-2011-09-22_4315.jpgRett foran toget ligger det sørligste kryssingspunktet mellom gammelt og nytt. Til venstre for det røde huset i bakgrunnen er det midterste kryssingspunktet.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/137//s137815-2011-09-20_4041.jpgToget passerer det midterste kryssingspunktet mellom gammel og ny bane.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/137//s137814-2011-09-20_4038.jpgTog 808 med dobbelt 70-sett - 16-settet i front, 02-settet bakerst - på vei mot kryssing på Barkåker.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/134//s134610-2011-06-11_1894.jpgVi ser nordover mot Barkåker. Til venstre industriområdet, i bakgrunnen kan så vidt skimte broen for Barkåkerveien. Vi befinner oss ved det midterste kryssningspunktet mellom nytt og gammelt spor. Som bildet viser ligger det nye sporet i samme høyde som sporet fra 1881, så i og for seg er det vel ikke noe i veien for å legge inn sporkryss her …
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/133//s133297-2011-06-11_1902.jpgRett foran toget er det midtre krysningspunktet mellom gammel og ny bane. Omtrent ved togets bakende er planovergangen inn til Tønsberg hundeklubbs treningsområde. Når banen er lagt om vil de forsere sporet gjennom en undergang, en kolossal forbedring av sikkerheten.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/100//s100741-2009-006-0016.jpgOvergangen er passert og innkjørsignalet til Barkåker kan skimtes.
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/100//s100736-2009-006-0011.jpgFra høyre kommer den nye traseen til syne like bak snøhaugen. Den vil krysse diagonalt og fortsette i en slakk kurve nordover.
22. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/94//s94529-2009-004-0015.jpgDette er én av overgangene som blir borte. Men det blir jo sporet der også ...
14. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

3,3

https://pix.njk.no/94//s94531-2009-004-0017.jpg... og fortsetter like bedagelig på sin ferd mot Lillehammer.
14. mar. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken
Tog nr. 818

4,4

https://pix.njk.no/137//s137857-2011-09-22_4379.jpgTog 875 har passert Barkåker og skal til å krysse den nye traseen.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

4,4

https://pix.njk.no/137//s137828-2011-09-21_4276.jpgTog 819, som krysset med 826 på Barkåker, kom litt vel brått på meg. Løsningen ble, all den tid jeg sto i ro i veikanten, å kjøre ned vinduet på høyre side i bilen og la det stå til. Rett bak toget er det sydligste kryssingspunktet mellom gammel og ny trasé. Og snart skal det passere planovergangen på Tomsbakken som ligger der til høyre i bildet.
21. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

4,4

https://pix.njk.no/137//s137816-2011-09-20_4044.jpgKryssingen har foregått helt rutemessig på Barkåker, her kommer tog 801. Rett bak toget lyser forsignalet til Barkåker.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker–Tomsbakken

Andre strekninger på samme bane(system)

Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.

#StedsnummerKm.StrekningKartlenkeAnmerkning
59112300,00000152.86Drammen–Gunnarsrud
59122301,00000161.50Gunnarsrud–Skoger
59132302,00000163.05Skoger–Galleberg
59142303,00000168.63Galleberg–Sande
59152304,00000173.07Sande–Holm
59162305,00000177.01Holm–Smørstein
59172306,00000181.28Smørstein–Holmestrand
59182307,00000186.09Holmestrand–Nykirke
59192308,00000195.26Nykirke–Skoppum
59202309,00000199.54Skoppum–Adal
59212310,000001102.97Adal–Barkåker
59222311,000001108.42Barkåker–Tomsbakken
59572311,200001111.80Tomsbakken–Tønsberg
59252312,000001115.55Tønsberg (gamle)–Jarlsberg Points
59582312,000001115.68Tønsberg–Jarlsberg Points
59262312,100001117.80Jarlsberg Points–Sem
59272313,000001121.03Sem–Stokke
59282314,000001128.24Stokke–Råstad
59292315,000001134.97Råstad–Sandefjord
59302316,000001139.52Sandefjord–Jåberg
59312317,000001144.71Jåberg–Lauve
59322318,000001149.80Lauve–Viksfjord
59332319,000001151.97Viksfjord–Grøtting
59342320,000001155.09Grøtting–Larvik
59352321,000001158.66Larvik–Kjose
59362322,000001169.41Kjose–Eikenes
59372323,000001174.44Eikenes–Oklungen
59382324,000001182.10Oklungen–Bjørkedal
59392325,000001188.65Bjørkedal–Eidanger
59402326,000001192.60Eidanger–Porsgrunn
66632326,0000021.00Eidanger-Myrane (Brevikb.)
59412327,000001190.12Porsgrunn–Osebakken
59422328,000001188.84Osebakken–Borgestadholmen
59432329,000001187.10Borgestadholmen–Borgestad
59442330,000001186.80Borgestad–Bøle
59452331,000001185.95Bøle–Eikonrød
59462332,000001183.84Eikonrød–Skien G
59482340,00000199.54Skoppum–Borre
59492341,000001103.07Borre–Horten
59512350,000001192.60Eidanger–Nystrand
59522351,000001195.35Nystrand–Skjelsvik
59532352,000001197.21Skjelsvik–Heistad
59542353,000001199.65Heistad–Ørvik
59552354,000001200.84Ørvik–Brevik
66362370,0000010.00Drammen-Kobbervik (2spor)
66372371,0000010.00Kobbervik-Galleberg (2spor)
66382372,0000010.00Galleberg-Smørstein (2spor)
59642373,00000180.20Smørstein–Holmestrand (2spor)
66412374,0000010.00Holmestrand-Nykirke (2spor)
66432375,0000010.00Nykirke-Horten (2spor)
66452376,0000010.00Horten-Barkåker (2spor)
66472377,0000010.00Barkåker-Tønsberg (2spor)
66492378,0000010.00Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
59662385,000001158.66Larvik–Martineåsen (pre2spor)
59672386,000001162.46Martineåsen–Hobekk (2spor)
59682387,000001166.68Hobekk–Gunnarsrød bp A/UA (2spor)
59692387,100001173.35Gunnarsrød bp A/UA–Gunnarsrød bp B/UB
59702387,200001173.55Gunnarsrød bp B/UB–Myrane (2spor)
59712388,000001181.77Myrane–Porsgrunn (pre2spor)

 

NJKs logo Norsk Jernbaneklubb
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c)

I dag 680 treff på Stedsdatabasen, og 1312773 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 211 treff · Statistikk Siste måned