lid - 323
aut - 0
Stnr -

, rediger=

Stedsdatabasen
banner975 NJK NJK Forum
Om Stedsdatabasen Forskningsavdelingen Materielldatabasen  Forum  Stasjonsdatabasen  Nyhetsdatabasen  Logg inn 

Database over linjen, dvs. strekninger mellom stasjoner o.l.


Brynsbakken 1970

(11) Hovedbanen, (12) Kongsvingerbanen, Vestmarkalinjen, (13) Østfoldbanen, (14) Solørbanen, (15) Aurskog–Hølandbanen
(16) Gjøvikbanen med sidelinjer, (17) Valdresbanen, (18) Askim–Solbergfossbanen, (19) Gardermobanen,
(21) Randsfjordbanen med sidelinjer, (22) Drammenbanen, (23) Vestfoldbanen, (24) Vestfold privatbaner (Tønsberg–Eidsfoss og Holmestrand–Hvittingfoss)
(25) Lierbanen, (26) Rjukanbanen, (27) Bratsbergbanen, (28) Kongsberg–Hjuksebø, Nordagutu–Lunde, (29) Numedalsbanen,
(31) Rørosbanen Hamar–Tynset, (32) Hedmarksbanen, (33) Gudbrandsdalsbanen, (34) Raumabanen,
(41) Trondheim–Størenbanen, Stavne-Leangen, (42) Rørosbanen Tynset–Støren, (43) Meråkerbanen, (44) Sulitjelmabanen, (45) Hell–Sunnanbanen (del av Nordlandsbanen),
(47) Dovrebanen (Dombås–Støren), (48) Sunnan–Grong–Namsos, (49) Nordlandsbanen nord for Grong,
(51) Jærbanen, (52) Flekkefjordbanen,
(61) Vossebanen, (63) Bergensbanen, (64) Hardangerbana, (65) Flåmsbana,
(72) Kristiansand–Grovane–Byglandsfjord, (73) Grimstadbanen, (74) Arendal–Nelaug–Treungen, (75) Lunde–Grovane, (76) Kristiansand–Sira, (77) Kragerøbanen,
(81) Ofotbanen,

StrekningAdal–Barkåker
Stedsnummer2310,000001
Fra km.posisjonkm 102.97
Fra st.nr.2310
Til st.nr.2311
KoordinaterNord: 0.00000000 Øst: 0.00000000
Anmerkning
Kommentar fra
brukere
Kilder

    Feil i sql:

    Table 'stdb.linje_rkilde' doesn't exist

Kartlenker

Bilder
2,2

https://pix.njk.no/216//s216317-2020-06-15_2778-TamnesHansMorten.jpg... etter å ha rundet den store kurven passeres planovergangen på Skotte. Dersom man skal legge markedsføringsloven til grunn, må dette være et klart brudd: Det reklameres da vitterlig for at det som kan ventes skal være sort og ryke ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 805

2,2

https://pix.njk.no/216//s216277-2020-06-15_2631-TamnesHansMorten.jpg... farer forbi Jareteigen i riktig tempo for å rekke kryssing med 802 i Tønsberg.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 871

2,2

https://pix.njk.no/216//s216312-2020-06-15_2764-TamnesHansMorten.jpgSom vanlig utgjøres tog 856 av dobbelt 70-sett, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 856

2,2

https://pix.njk.no/181//s181234-2016-01-20_0441.jpg… med en liten antydning til en hale av virvlende snø.
20. jan. 2016
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

2,2

https://pix.njk.no/181//s181232-2016-01-20_0436.jpgNordgående tog dukker opp i skogbrynet, …
20. jan. 2016
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

2,2

https://pix.njk.no/181//s181233-2016-01-20_0439.jpg… og kommer farende …
20. jan. 2016
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

2,2

https://pix.njk.no/141//s141492-2012-01-13_0031.jpgDette settet kom garantert ikke til Lillehammer denne fredagen. Jording på plass.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/224//s224019-2021-03-04_0782-TamnesHansMorten.jpgOver planovergangen, lampen var forskriftsmessig slukket slik den skal være ved togpassering. I bakgrunnen dagens transport, Rover 75 Connoisseur Tourer som passerte 328 000 kjørte kilometer ikke lenge etter at vi bega oss videre på vår ferd.
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 11355

3,3

https://pix.njk.no/224//s224018-2021-03-04_0780-TamnesHansMorten.jpgProfil i fart. Eller fartsprofil ...
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
: type 78
Tog nr. 11355

3,3

https://pix.njk.no/224//s224017-2021-03-04_0779-TamnesHansMorten.jpgFormen gjør at tankene går mot danskenes lyntog type MA, også kjent som "Sølvpilen".
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
: type 78
Tog nr. 11355

3,3

https://pix.njk.no/224//s224016-2021-03-04_0776-TamnesHansMorten.jpgBarkåkertoppen er passert, nå bærer det nedover mot Adal og etter hvert Skoppum.
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
: type 78
Tog nr. 11355

3,3

https://pix.njk.no/222//s222662-2021-02-05_0471-TamnesHansMorten.jpg... to svensker først, ...
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
SJ AB: Rc3 nr. 1057
SJ AB: Rc3 nr. 1049

Tog nr. 8933

3,3

https://pix.njk.no/222//s222665-2021-02-05_0476-TamnesHansMorten.jpg... fortsatt dannet baktroppen.
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
GR: DE 6400 nr. 6420

3,3

https://pix.njk.no/222//s222664-2021-02-05_0475-TamnesHansMorten.jpg... vei for hollenderen som ...
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
GR: DE 6400 nr. 6420
Tog nr. 8933

3,3

https://pix.njk.no/222//s222663-2021-02-05_0472-TamnesHansMorten.jpg... de piler over overgangen nå som lampen er slukket og baner således ...
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 8933

3,3

https://pix.njk.no/222//s222661-2021-02-05_0467-TamnesHansMorten.jpg... komme et tømmertog med ...
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
SJ AB: Rc3 nr. 1057
SJ AB: Rc3 nr. 1049

Tog nr. 8933

3,3

https://pix.njk.no/222//s222660-2021-02-05_0465-TamnesHansMorten.jpgMen når den er slukket, bør man vokte seg vel for å begi seg ut i sporet, da kan det ...
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216287-2020-06-15_2677-TamnesHansMorten.jpg... toget igjen kommer til syne ved Nordre Sti, deretter ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 804

3,3

https://pix.njk.no/216//s216286-2020-06-15_2672-TamnesHansMorten.jpg... gården på Huseklepp passeres før ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 804

3,3

https://pix.njk.no/216//s216285-2020-06-15_2668-TamnesHansMorten.jpg... planovergangen og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 804

3,3

https://pix.njk.no/216//s216280-2020-06-15_2647-TamnesHansMorten.jpgDagens første 70-sett kommer alene i tog 852, toppen ved Jareteigen er passert, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 852

3,3

https://pix.njk.no/216//s216279-2020-06-15_2640-TamnesHansMorten.jpg... forsignalet til Innkjør A Barkåker passeres.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 802

3,3

https://pix.njk.no/216//s216278-2020-06-15_2636-TamnesHansMorten.jpgBak en skog av master kommer tog 802 til syne på Skotte, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 802

3,3

https://pix.njk.no/216//s216281-2020-06-15_2650-TamnesHansMorten.jpg... det bærer nedover mot Adal og neste stopp Skoppum.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 852

3,3

https://pix.njk.no/216//s216295-2020-06-15_2690-TamnesHansMorten.jpgPlanovergangen på Huseklepp badet i morgensol fra klar, blå himmel.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216276-2020-06-15_2626-TamnesHansMorten.jpgTog 871 fra Drammen til Sandefjord kommer til syne ved Huseklepp og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 871

3,3

https://pix.njk.no/216//s216275-2020-06-15_2620-TamnesHansMorten.jpgHøybrekket mellom Adal og Barkåker, sett mot Barkåker.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216296-2020-06-15_2703-TamnesHansMorten.jpgDe to 70-settene som utgjør tog 854 har passert overgangsbroen på Jareteigen og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 854

3,3

https://pix.njk.no/216//s216316-2020-06-15_2773-TamnesHansMorten.jpgVed høybrekket ved Jareteigen kommer tog 805 til syne, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 805

3,3

https://pix.njk.no/216//s216315-2020-06-15_2771-TamnesHansMorten.jpgPlanovergangen på Skotte med tydelig skilting.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216314-2020-06-15_2770-TamnesHansMorten.jpg... toget forsvinner rundt svingen.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 856

3,3

https://pix.njk.no/216//s216309-2020-06-15_2750-TamnesHansMorten.jpgTog 864 finner plass mellom kontaktledningsstolpe og hastighetsskilt der det kommer til syne på toppen ved Jareteigen, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 864

3,3

https://pix.njk.no/216//s216308-2020-06-15_2746-TamnesHansMorten.jpgHuseklepp passeres av tog 806, neste er Skoppum.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 806

3,3

https://pix.njk.no/216//s216306-2020-06-15_2740-TamnesHansMorten.jpgTog 803 krysset 806 i Tønsberg, her har det passert toppen ved Jareteigen og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 806

3,3

https://pix.njk.no/216//s216305-2020-06-15_2733-TamnesHansMorten.jpg... haster oppover mot Jareteigen og neste stopp Tønsberg.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 803

3,3

https://pix.njk.no/216//s216302-2020-06-15_2721-TamnesHansMorten.jpg... går inn i den lange kurven ved Huseklepp og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 862

3,3

https://pix.njk.no/216//s216301-2020-06-15_2717-TamnesHansMorten.jpgMorgenens første ekspressavgang, tog 862, kommer til syne øverst i bakken på Jareteigen, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 862

3,3

https://pix.njk.no/216//s216299-2020-06-15_2713-TamnesHansMorten.jpgPlanovergangen på Huseklepp sett fra øst.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216298-2020-06-15_2710-TamnesHansMorten.jpgMed beliggenhet i kurve, og en spesielt dårlig sikt mot nord, er det betryggende at planovergangen er sikret med enkel varsellampe. Det fungerer slik at når lampen lyser, kan veifarende passere. Er lampen slukket, kommer det tog.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216297-2020-06-15_2708-TamnesHansMorten.jpg... fortsetter over planovergangen til gården på Huseklepp.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 854

3,3

https://pix.njk.no/216//s216307-2020-06-15_2743-TamnesHansMorten.jpg... strekker seg ut i kurven. Med det pågående arbeidet med å la togene gå fra å være synbare til å gå i ett med omgivelsene, er det bare et spørsmål om tid før Elsebeth ikke får reist slik hun har gjort noen år nå.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 806

3,3

https://pix.njk.no/216//s216274-2020-06-15_2619-TamnesHansMorten.jpgDet er rundt 40 minutter siden solen sto opp, dens stråler har påbegynt dagens innsats med å lyse opp tilværelsen.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/216//s216318-2020-06-15_2780-TamnesHansMorten.jpgNoen meter til og tog 805 kjører inn på Barkåker stasjon. Eller dobbeltsporet Barkåker-Tønsberg som vel er den offisielle betegnelsen, men som i realiteten ikke blir det før utbyggingen av Nykirke-Barkåker er ferdig om drøye fire år. Den observante tilskuer vil utvilsomt legge merke til at settet må ha fått en skade på det ene hjørnet. Umiddelbart får det en til å tenke at det skyldes et uhell ved lukeparkering eller når man har rygget inn i garasjen sent på kvelden ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 805

3,3

https://pix.njk.no/141//s141495-2012-01-13_0040.jpgNedrevet kontaktledningsanlegg.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141490-2012-01-13_0026.jpgSom en digresjon: I og for seg et fint fotosted for lange tog. Hadde det bare ikke vært for skogkrullen ute på jordet ...
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141491-2012-01-13_0027.jpgDet fremre settet var fullstendig frigjort for sin strømavtager, det bakerste hadde fortsatt noen sørgelige rester på taket. Rent bortsett fra at de reisende måtte forbli i toget inntil det var helt sikkert at strømmen var utkoblet og behørig jordet, var det heldig at toget stoppet ved en planovergang. At veien var islagt, spilte kanskje ikke så stor rolle ...
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141499-2012-01-13_0056.jpgVæret var godt, men det var en ufyselig skarp nordavind fra alle kanter.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141493-2012-01-13_0035.jpgOmtrent ved km 105,3 var dette synet som møtte en. Ikke så godt å kjøre elektrisk drevne tog her ...
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141494-2012-01-13_0037.jpgTilnærmet dieselfisert ...
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141496-2012-01-13_0043.jpgElektroavdelingens personell er ute og inspiserer skadene. Robelen er stasjonert i Larvik.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/141//s141497-2012-01-13_0047.jpgBeboerne på gården oppe til venstre ble innesperret noen timer.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/140//s140748-2011-09-30_5312.jpgFortsatt Vestfoldbanens kilometer 107, sett i sydlig retning. Den opprinnelige traseen med forsignalet til innkjør A på Barkåker til venstre, den nye traseen til høyre. I bakgrunnen skimtes innkjør A til Barkåker på den nye traseen.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/140//s140743-2011-09-30_5293.jpgMidt i bildet kommer sporet fra Barkåker stasjon frem, det er brutt der den nye broen skal ha sitt østlige landkar. Dette stedet ligger like sør for kilometer 107 hvor gammelt og nytt spor skiller lag.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/140//s140749-2011-09-30_5318.jpgMidt i bildet vil det nye sporet kobles til eksisterende spor videre nordover mot Skoppum og Drammen. Og den første usikrede planovergangen er bare noen meter unna ...
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/140//s140747-2011-09-30_5307.jpgVestfoldbanens kilometer 107, gammel og ny tid møtes. Til høyre den opprinnelige traseen, til venstre dens arvtager.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/140//s140746-2011-09-30_5300.jpgDen gamle traseen med en usikret planovergang, en overgang med sterkt begrenset oversikt for såvel togpersonale som for de veifarende. Dette er en av de i alt ni planovergangene som ble borte i forbindelse med åpningen av det nye dobbeltsporet.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/138//s138072-2011-09-23_4524.jpgTog 828 har tatt sats og forsvinner straks rundt kurven ved Vestfoldbanens km 107. Når bruddet tas kl. 22.20 vil toget befinne seg like nord for Kvam og ha rundt tre kvarter igjen av reisen før endestasjon Dombås.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/137//s137840-2011-09-22_4337.jpgInnkjør A til Barkåker på den gamle strekningen passeres for nest siste gang av tog 873.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 873

3,3

https://pix.njk.no/137//s137839-2011-09-22_4335.jpgTog 873 dukker frem i nordenden av strekningen som erstattes av nytt dobbeltspor. Til venstre utkjørsignalet fra nordgående spor på dobbeltsporstrekningen.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 873

3,3

https://pix.njk.no/137//s137817-2011-09-20_4062.jpgDagens siste innsatstog i retning Oslo, tog 876 som fremføres med nyoppussede type 5-vogner. Helt til høyre i bildet kan man skimte stasjonsområdet og planovergangen på Barkåker.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/137//s137818-2011-09-20_4065.jpgTog 876 befinner seg der den gamle og nye banen skiller lag nordfra.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 876

3,3

https://pix.njk.no/134//s134609-2011-06-11_1893.jpgTilbake ved planovergangen for gårdsveien. Dette er utsikten nordover fra vestsiden av sporet, og også den beste sikten. Hastighetsskiltet sier opp til 130 km/t, og det er gyldig nesten helt frem til Skoppum.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133289-2011-06-11_1865.jpgLike hitenfor forsignalet til Barkåker starter den nye parsellen inn til Tønsberg.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/134//s134604-2011-06-11_1876.jpgSå er vi nesten fremme ved Vestfoldbanens km 107 og det nordligste punktet for det nye dobbeltsporet. Vi skal ta en gårdsvei som går på baksiden av tømmerlunden og krysser sporet noen meter til høyre for det nybygde reléhuset. Overgangen er stengt for kjørende, den halvferdige broen vil erstatte overgangen når det nye dobbeltsporet tas i bruk.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133290-2011-06-11_1866.jpgVed å snu seg rundt kan en se på banen der den i en slakk venstrekurve har kurs mot Vestfoldbanens høyeste punkt som befinner seg ikke så altfor langt utenfor bildets venstre kant.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133292-2011-06-11_1869.jpgNei, det var visst ikke helt samsvar mellom reklame og produkt ... Men etter snart 19 år på norske skinner er det noe velkjent som kommer.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133293-2011-06-11_1871.jpgSkyene i bakgrunnen er dekorative, men de minner om at deler av Norge har det vått og leit om dagen.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/134//s134605-2011-06-11_1877.jpgPlanovergangen som nå er nedlagt. På alle måter like greit, sikten nordover er ikke all verdens.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133295-2011-06-11_1875.jpgOmtrent ved styrevognen - den går bakerst - befinner starten på det nye dobbelsporet inn mot Tønsberg seg.
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133294-2011-06-11_1873.jpgSom nevnt, det som kom samsvarer ikke helt med det bebudede ...
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/133//s133291-2011-06-11_1868.jpgMon tro om det er et tog trukket av en slik som kommer ...?
11. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

3,3

https://pix.njk.no/116//s116845-2010-02-11_0219.jpgTog 812 har nettopp passert toppen like nord for Barkåker og nærmer seg overgangen.
11. feb. 2010
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
: type 70
Tog nr. 812

3,3

https://pix.njk.no/116//s116857-2010-02-11_0222.jpgUsikret planovergang på Vestfoldbanen med tog på. Ingen bil i nærheten. Bare en fotograf kledd for å være ute en slik flott dag.
11. feb. 2010
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

4,4

https://pix.njk.no/222//s222659-2021-02-05_0463-TamnesHansMorten.jpgEt godt hjelpemiddel for veifarende - så lenge det er lys i pæren, kan man passere overgangen.
5. feb. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

4,4

https://pix.njk.no/216//s216311-2020-06-15_2757-TamnesHansMorten.jpg... passerer planovergangen på Huseklepp før det forsvinner ut av syne.
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 864

4,4

https://pix.njk.no/216//s216283-2020-06-15_2662-TamnesHansMorten.jpgDe to Flirt-settene som utgjør tog 804 ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 804

4,4

https://pix.njk.no/216//s216284-2020-06-15_2666-TamnesHansMorten.jpg... kom til syne ved Jareteigen, bak stolper og master og ledninger, ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 804

4,4

https://pix.njk.no/216//s216304-2020-06-15_2732-TamnesHansMorten.jpgToggangen er tett på morgenen. Så snart 862 har kommet til Skoppum er det klart for 803, som passerer Huseklepp og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 803

4,4

https://pix.njk.no/216//s216310-2020-06-15_2755-TamnesHansMorten.jpg... haster forbi kilometermerke 105 og ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Vy: type 74 nr. 74-22
Tog nr. 864

4,4

https://pix.njk.no/216//s216313-2020-06-15_2768-TamnesHansMorten.jpg... lokfører og fotograf utveksler hilsener før ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
NSB: BFM 70 nr. 70.016
Tog nr. 856

4,4

https://pix.njk.no/141//s141489-2012-01-13_0021.jpgHer endte tog 806 sin ferd denne fredagen.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Tog nr. 806

4,4

https://pix.njk.no/141//s141498-2012-01-13_0053.jpgBerging og Beredskap har ankommet med sin XR-YF1 1325 og forbereder transport av det havarerte togsettet.
13. jan. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

4,4

https://pix.njk.no/116//s116832-2010-02-11_0217.jpgEn av Vestfoldbanens mange usikrede planoverganger.
11. feb. 2010
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

4,4

https://pix.njk.no/175//s175112-1988-87B-0033.jpgTog 806 har passert Barkåker-toppen og kommer trillende nedover bakken med en helt ordinær sammensetning for tog på Vestfoldbanen på den tiden – El 11, BF og to-tre B3-er i ulike utførelser.
1. mai 1988
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

4,4

https://pix.njk.no/175//s175113-1988-87B-0034.jpgTilnærmet profil av omtrent halve toget.
1. mai 1988
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236301-2022-05-20_2814-TamnesHansMorten.jpgKan en forvente at hva skiltet reklamerer med, virkelig stemmer ...?
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236315-2022-05-20_2840-TamnesHansMorten.jpgGrønt innslag i grønt landskap.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
BMa 74
Tog nr. 820

0,0

https://pix.njk.no/236//s236314-2022-05-20_2836-TamnesHansMorten.jpgInn i kurven med toget, uten at det affiserer ruslebiffene.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
BMa 74
Tog nr. 820

0,0

https://pix.njk.no/236//s236313-2022-05-20_2834-TamnesHansMorten.jpgTog kommer, hele bølingen med Charolais har tatt tilhold i motsatt ende av ringen ...
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
BMa 74
Tog nr. 820

0,0

https://pix.njk.no/236//s236312-2022-05-20_2832-TamnesHansMorten.jpgHoveddelen av bølingen har funnet ut at det er bedre forhold i skogkanten, etternølerne følger etter så støvskyen står.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236311-2022-05-20_2828-TamnesHansMorten.jpgCharolais med oppmerksomheten rettet mot fotografen. Jernbanen gir de en god dag i, skal det vise seg.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236310-2022-05-20_2819-TamnesHansMorten.jpgNorsk landbruk med mange fehuer, skal det vise seg ...
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236309-2022-05-20_2826-TamnesHansMorten.jpgPå vei oppover mot Barkåkertoppen.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Vy: type 74 nr. 74-10
Vy: type 74 nr. 74-38

Tog nr. 817

0,0

https://pix.njk.no/236//s236308-2022-05-20_2825-TamnesHansMorten.jpgTog og norsk landbruk.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Vy: type 74 nr. 74-38
Tog nr. 817

0,0

https://pix.njk.no/236//s236307-2022-05-20_2824-TamnesHansMorten.jpgUsikret planovergang passeres.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Vy: type 74 nr. 74-38
Tog nr. 817

0,0

https://pix.njk.no/236//s236306-2022-05-20_2822-TamnesHansMorten.jpgTog kommer.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker
Vy: type 74 nr. 74-38
Tog nr. 817

0,0

https://pix.njk.no/236//s236305-2022-05-20_2818-TamnesHansMorten.jpgIngen tvil om hvor man befinner seg.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236304-2022-05-20_2817-TamnesHansMorten.jpgTydelige oppfordringer.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236303-2022-05-20_2816-TamnesHansMorten.jpgTypisk landskap for Vestfoldbanen.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236302-2022-05-20_2815-TamnesHansMorten.jpgUsikret planovergang.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

0,0

https://pix.njk.no/236//s236316-2022-05-20_2830-TamnesHansMorten.jpgMens fehuene flest flytter seg til grønnere gress, er andre opptatt av å stille tørsten. Og sulten.
20. mai 2022
foto: Hans Morten Tamnes
Adal–Barkåker

Andre strekninger på samme bane(system)

Klikk på et strekning for å se flere detaljer om strekningen og de bildene som måtte være koblet dit.

#StedsnummerKm.StrekningKartlenkeAnmerkning
59112300,00000152.86Drammen–Gunnarsrud
59122301,00000161.50Gunnarsrud–Skoger
59132302,00000163.05Skoger–Galleberg
59142303,00000168.63Galleberg–Sande
59152304,00000173.07Sande–Holm
59162305,00000177.01Holm–Smørstein
59172306,00000181.28Smørstein–Holmestrand
59182307,00000186.09Holmestrand–Nykirke
59192308,00000195.26Nykirke–Skoppum
59202309,00000199.54Skoppum–Adal
59212310,000001102.97Adal–Barkåker
59222311,000001108.42Barkåker–Tomsbakken
59572311,200001111.80Tomsbakken–Tønsberg
59252312,000001115.55Tønsberg (gamle)–Jarlsberg Points
59582312,000001115.68Tønsberg–Jarlsberg Points
59262312,100001117.80Jarlsberg Points–Sem
59272313,000001121.03Sem–Stokke
59282314,000001128.24Stokke–Råstad
59292315,000001134.97Råstad–Sandefjord
59302316,000001139.52Sandefjord–Jåberg
59312317,000001144.71Jåberg–Lauve
59322318,000001149.80Lauve–Viksfjord
59332319,000001151.97Viksfjord–Grøtting
59342320,000001155.09Grøtting–Larvik
59352321,000001158.66Larvik–Kjose
59362322,000001169.41Kjose–Eikenes
59372323,000001174.44Eikenes–Oklungen
59382324,000001182.10Oklungen–Bjørkedal
59392325,000001188.65Bjørkedal–Eidanger
59402326,000001192.60Eidanger–Porsgrunn
66632326,0000021.00Eidanger-Myrane (Brevikb.)
59412327,000001190.12Porsgrunn–Osebakken
59422328,000001188.84Osebakken–Borgestadholmen
59432329,000001187.10Borgestadholmen–Borgestad
59442330,000001186.80Borgestad–Bøle
59452331,000001185.95Bøle–Eikonrød
59462332,000001183.84Eikonrød–Skien G
59482340,00000199.54Skoppum–Borre
59492341,000001103.07Borre–Horten
59512350,000001192.60Eidanger–Nystrand
59522351,000001195.35Nystrand–Skjelsvik
59532352,000001197.21Skjelsvik–Heistad
59542353,000001199.65Heistad–Ørvik
59552354,000001200.84Ørvik–Brevik
66362370,0000010.00Drammen-Kobbervik (2spor)
66372371,0000010.00Kobbervik-Galleberg (2spor)
66382372,0000010.00Galleberg-Smørstein (2spor)
59642373,00000180.20Smørstein–Holmestrand (2spor)
66412374,0000010.00Holmestrand-Nykirke (2spor)
66432375,0000010.00Nykirke-Horten (2spor)
66452376,0000010.00Horten-Barkåker (2spor)
66472377,0000010.00Barkåker-Tønsberg (2spor)
66492378,0000010.00Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
59662385,000001158.66Larvik–Martineåsen (pre2spor)
59672386,000001162.46Martineåsen–Hobekk (2spor)
59682387,000001166.68Hobekk–Gunnarsrød bp A/UA (2spor)
59692387,100001173.35Gunnarsrød bp A/UA–Gunnarsrød bp B/UB
59702387,200001173.55Gunnarsrød bp B/UB–Myrane (2spor)
59712388,000001181.77Myrane–Porsgrunn (pre2spor)

 

NJKs logo Norsk Jernbaneklubb
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c)

I dag 34 treff på Stedsdatabasen, og 1296531 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 209 treff · Statistikk Siste måned