banner975 NJK NJK Forum
Om Stedsdatabasen Forskningsavdelingen Materielldatabasen  Forum  Stasjonsdatabasen  Nyhetsdatabasen  Logg inn 

Stedsnumre ..

Stedsnumrene skal gi mulighet for å kunne gi en identifikasjon til for eksempel et bilde knyttet til en skinnegående aktivitet i Norge. Dette er en forlengelse av Stasjonsdatabasen som egl. bare omhandler stasjoner, stoppesteder og holdeplasser ved de norske jernbanene. Nå er systemet utvidet til sporveier og forstadsbaner også. Ved å klikke på stedsnavnet, kommer man til det Stasjonsdatabasen måtte ha om dette stedet. Hvis det ikke finnes noe oppslag (baner for eksempel), bringes man til ekspedisjonsstedet Oslo S'.
Rev. SES 8.4.2021

Geografisk tilnærming Utvalg og søk

Særlige databaser

Brodatabasen | Strekninger mellom stasjoner

Framfinning av stedsnummer i to trinn

Denne listen er ikke komplett i den forstand at den dekker bare norske jernbaner, forstadsbaner og sporveier.For fullstendig liste må man bruke "Utvalg og søk".
Velg (først) bane/strekning/område Velg (så) sted/punkt

Jernbanene står i geografisk/historisk rekkefølge, dvs ordnet regionvis etter NSBs (Bane NOR) tidligere distriktsinndeling, og så i kronologisk rekkefølge etter når banen eller banesystemet oppsto.

Solørbanen KEB
Jernbaner

OSLO distrikt (Oslo)

Hovedbanen NHJ
Oslo-Lillestrøm
Lillestrøm-Eidsvoll
Loenga-Alnabru
Havnebanen
Oslo-tunnelen
Kongsvingerbanen KB
Lillestrøm-Kongsvinger
Kongsvinger-riksgrensen
Vestmarkabanen
Østfoldbanen SB
Oslo-Ski
Ski-Moss
Moss-Sarpsborg
Sarpsborg-Halden
Halden-Kornsjø
Ski-Mysen-Hafslund
Østfoldbanens 4/2-spor
Oslo-Blixtunnelen-Ski-Moss (dobbeltspor)
Kongsvinger-Flisa
Flisa-Elverum
Urskog-Hølandbanen UHB
Sørumsand-Bingsfoss
Bingsfoss-Bjørkelangen
Bjørkelangen-Skulerud
Gjøvikbanen KGB
Oslo-Grefsen
Grefsen-Roa
Roa-Jaren
Jaren-Eina
Eina-Reinsvoll
Reinsvoll-Gjøvik
Roa-Hønefoss
Røykenvikbanen
Skreiabanen
Alnabanen
Loenga-Tøyen
Valdresbanen VB
Eina-Dokka
Dokka-Tonsåsen
Tonsåsen-Aurdal
Aurdal-Fagernes
Askim-Solbergfoss
Gardermobanen GMB
Etterstad-Lillestrøm
Lillestrøm-Gardermoen
Gardermoen-Eidsvoll

DRAMMEN distrikt (Drm)

Randsfjordbanen DRB
Drammen-Hokksund
Hokksund-Vikersund
Vikersund-Tyristrand
Tyristrand-Hønefoss
Hønefoss-Hen
Hen-Randsfjord
Hokksund-Kongsberg
Krøderbanen
Sperillbanen
Drammenbanen KDB
Oslo V-Skøyen
Skøyen-Sandvika
Sandvika-Asker
Asker-Spikkestad
Spikkestad-Lier
Lier-Brakerøya
Brakerøya-Drammen
Asker-Tuverud-Brakerøya
Vestfoldbanen DSB
Drammen-Holmestrand
Holmestrand-Skoppum
Skoppum-Tomsbakken
Tomsbakken-Jarlsberg Points
Tønsberg (gml)-Jarlsberg Points
Jarlsberg Points-Larvik
Larvik-Eidanger
Eidanger-Eikonrød
Eikonrød-Skien G
Hortenlinjen
Brevikbanen
Tomsbakken-Tønsberg-Jarlsberg Points
Kobbervik-Nykirke (dobbeltspor)
Vestfoldbanens dobbeltspor
(Larvik)–(Porsgrunn) ny
Tønsberg-Eidsfosbanen TEB
Tønsberg-Jarlsberg Points
Jarlsberg Points-Hillestad
Hillestad-Hof
Hof-Eidsfoss
Holmestrand-Vittingfossbanen HVB
Holmestrand-Hillestad
Hildestad-Hof (HVB)
Hof-Vittingfoss
Lierbanen
Rjukanbanen
Bratsbergbanen TPB
Tinnoset-Notodden
Notodden-Hjuksebø
Hjuksebø-Nordagutu
Nordagutu-Skien-Eikonrød
Sørlandsbanen (Drm.) SøB
Kongsberg-Hjuksebø
Hjuksebø-Nordagutu (felles med TPB)
Nordagutu-Gvarv
Gvarv-Bø
Bø-Lunde
Numedalsbanen

HAMAR distrikt (Hmr)

Rørosbanen (Hmr.) HGB,GAaB,S
Hamar-Elverum
Elverum-Grundset
Grundset-Rena
Rena-Koppang
Koppang-Tynset
Hedemarksbanen
Gudbrandsdalsbanen EOB
Hamar-Tretten
Tretten-Otta
Otta-Dombås
Raumabanen
Dombås-Bjorli
Bjorli-Verma
Verma-Åndalsnes

TRONDHEIM distrikt (Thm)

Trondhjem-Størenbanen TSB
Throndhjem (Kalvskindet) -Selsbak
Selsbak-Heimdal
Heimdal-Støren
Trondheim-Selsbakk
Selsbakk-Heimdal
Stavne-Leangenbanen
Rørosbanen (Thm.) StAaB/N
Tynset-Røros
Røros-Singsås
Singsås-Støren
Meråkerbanen MB
Trondheim-Leangen
Leangen-Hell
Hell-Storlien
Sulitjelmabanen
Skjønstå-Ågifjellet
Ågifjellet-Fossen
Fossen-Hellarmo
Hellarmo-Lomi
Lomi-Fagerli
Finneid-Ågifjellet
Hell-Sunnanbanen HSB
Hell-Stjørdal
Stjørdal-Levanger
Levanger-Verdal
Verdal-Steinkjer
Steinkjer-Sunnan
Thamshavnbanen ST
Thamshavn-Svorkmo
Svorkmo-Løkken
Dovrebanen
Sunnan-Grong
Sunnan-Snåsa
Snåsa-Grong
Namsosbanen
Nordlandsbanen
Grong-Mosjøen
Fauske-Bodø
Mosjøen-Elsfjord
Elsfjord-Bjerka
Bjerka-Mo i Rana
Mo i Rana-Tverrånes
Tverrånes-Storforshei
Storforshei-Grønnfjelldal
Grønnfjelldal-Dunderland
Dunderland-Lønsdal
Lønsdal-Saltdal(Røkland)
Saltdal-Fauske

STAVANGER distrikt (Stv)

Jærbanen SEB
Stavanger-Ganddal
Ganddal-Egersund N (Eie Pens)
Egersund N-Egersund G
Ålgårdbanen
Flekkefjordbanen EFB
Egersund N-Tronviken
Tronviken–Sirnes
Tronviken–Sira
Sirnes–Flekkefjord
Sira–Sirnes

BERGEN distrikt (Brg)

Vossebanen BVB
Bergen (gml)-Solheim veksel
Solheim veksel-Nesttun
Nesttun-Tunestveit
Tunestveit-Voss
Bergen-Solheim veksel
Bergen-Arna(nye)-Tunestveit
Nesttun-Osbanen
Bergensbanen BB
Hønefoss-Gulsvik
Gulsvik-Finse
Finse-Taugevatn
Finse-Høgheller (Finsetunnelen)
Taugevatn-Høgheller
Høgheller-Myrdal
Myrdal-Voss
Hardangerbana
Flåmsbana

KRISTIANSAND distrikt (Krs)

Lillesand-Flaksvandbanen
Setesdalsbanen KBB
Kristiansand-Grovane
Grovane-Byglandsfjord
Dalane-Nordre tilsving
Grimstad-Rise
Arendal-Aamli-Treungenbanen AAaB
Arendal-Nelaug
Nelaug-Åmli
Åmli-Treungen
Sørlandsbanen Lunde-Grovane
Lunde-Neslandsvatn
Neslandsvatn-Nelaug
Nelaug-Grovane
Kristiansand-Sira
Kragerøbanen

NARVIK distrikt (Nrv)

Ofotbanen
Kirkenes-Bjørnevatnbanen
Sporveier og forstadsbaner
Sporveier i Oslo
Homansbyen/Rikshospital-linjen
Gamlebylinjen
Vestbane/Skillebekklinjen
Vikalinjen
Grünerløkka/Kjelsåslinjen
Briskeby/Majorstulinjen
Skøyenlinjen
Frogner/Majorstulinjen
Sagene- og Korsvollinjene
Vålerengalinjen
Kampenlinjen
Rodeløkkalinjen
Vippetangenlinjen
Sinsenlinjen
Vognhaller Oslo, sporveien
A/S Holmenkollbanen
Holmenkollbanen/Tryvannsbanen
Røabanen
Ekebergbanen
Sidelinje til Simensbråten
Bærumsbanen
Forbindelseslinjen Sørbyhaugen-Jar
Østensjøbanen
Sognvannsbanen
Lambertseterbanen
T-banen i Oslo
T-banens fellesstrekning
Grorudbanen
Furusetbanen
Ringbanen
Vognhaller Oslo og Bærum, bane
Sporveier i Bergen
Vognhaller Bergen
Fløibanen
Bybanen i Bergen, linje 1
Bybanen i Bergen, linje 2
Trondheim Sporvei
Vognhaller Trondheim
Gråkalbanen

Jarlsberg Points-Hillestad

Stednr.NavnType
237Kobbervik-Nykirke (dobbeltspor) strekning
2370(Drammen) eksp.sted
2370,000001Drammen-Kobbervik (2spor) linjen
2371Kobbervik eksp.sted
2371,000001Kobbervik-Galleberg (2spor) linjen
2371,105Gunnarsrud undergang over E18 bro
2371,105Berg bro
2371,107Bremsa bro
2372Galleberg eksp.sted
2372,000001Galleberg-Smørstein (2spor) linjen
2372,002Kopstadgata bro
2372,003Rudsbekken bro
2372,004Brubakkelva bro
2372,006Stampe bro
2372,007Dygata bro
2372,01Sande hp eksp.sted
2372,1Sande bp blokkpost
2372,102Vesleelva bro
2372,103Stokkeveien bro
2372,2Holm bp blokkpost
2373Smørstein fjernstyrt st.
2373,000001Smørstein–Holmestrand (2spor) linjen
2374Holmestrand (2016) eksp.sted
2374,000001Holmestrand-Nykirke (2spor) linjen
2375,000001Nykirke-Horten (2spor) linjen
2376,000001Horten-Barkåker (2spor) linjen
2377Barkåker fjst fjernstyrt st.
2377,000001Barkåker-Tønsberg (2spor) linjen
2377,005Jarlsberg tunnel tunnel
2378Tønsberg eksp.sted
2378,000001Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor) linjen
2385(Larvik) møtepunkt
2385,000001Larvik–Martineåsen (pre2spor) linjen
2385,008Kleivertunnelen tunnel
2386Martineåsen fjernstyrt st.
2386,000001Martineåsen–Hobekk (2spor) linjen
2386,002Paulertjønnbrua bro
2386,003Hallevannbrua bro
2386,004Østre Hobekkbrua bro
2386,005Vestre Hobekkbrua bro
2386,008Askeklovatunnelen tunnel
2387Hobekk fjernstyrt st.
2387,000001Hobekk–Gunnarsrød bp A/UA (2spor) linjen
2387,001Hovåstunnelen tunnel
2387,0022Solumbrua bro
2387,0023Skillingsmyrbrua bro
2387,003Nøklegårdtunnelen tunnel
2387,1Gunnarsrød bp A/UA blokkpost
2387,100001Gunnarsrød bp A/UA–Gunnarsrød bp B/UB linjen
2387,102Gunnarsrød bru bro
2387,104Langangentunnelen tunnel
2387,2Gunnarsrød bp B/UB blokkpost
2387,200001Gunnarsrød bp B/UB–Myrane (2spor) linjen
2387,202Ønna bru bro
2387,204Storbergtunnelen tunnel
2387,205Herregårdsbrua bro
2387,206Eidangertunnelen tunnel
2388Myrane fjernstyrt st.
2388,000001Myrane–Porsgrunn (pre2spor) linjen
2389(Porsgrunn) møtepunkt
23aDrammen-Holmestrand strekning
23bHolmestrand-Skoppum strekning
23cSkoppum-Tomsbakken strekning
23dTomsbakken-Jarlsberg Points strekning
23eTønsberg (gml)-Jarlsberg Points strekning
23fJarlsberg Points-Larvik strekning
23gLarvik-Eidanger strekning
23hEidanger-Eikonrød strekning
23iEikonrød-Skien G strekning
23jTomsbakken-Tønsberg-Jarlsberg Points strekning
23kVestfoldbanens dobbeltspor strekning
23v(Larvik)–(Porsgrunn) ny strekning
24Tønsberg-Eidsfosbanen jb.system
2401Tønsberg [Stensarmen] eksp.sted
2401,000001Tønsberg [Stensarmen]–Knapløkken linjen
2402Knapløkken eksp.sted
2402,000001Knapløkken–Jarlsberg points linjen
2402,1(Jarlsberg points) eksp.sted
2402,100001Jarlsberg points–Auli linjen
2402,101(Jarlsberg points) eksp.sted
2403Auli eksp.sted
2403,000001Auli–Fresti linjen
2404Fresti eksp.sted
2404,000001Fresti–Klopp linjen
2404,005Fresti bro
2405Klopp eksp.sted
2405,000001Klopp–Ramnes linjen
2406Ramnes eksp.sted
2406,000001Ramnes–Revatal linjen
2406,005Valle bro
2407Revatal eksp.sted
2407,000001Revatal–Fossan linjen
2408Fossan eksp.sted
2408,000001Fossan–Svinevoll linjen
2408,01Bakke plattform eksp.sted
2409Svinevoll eksp.sted
2409,000001Svinevoll–Bakstvål linjen
2410Bakstvål eksp.sted
2410,000001Bakstvål–Barkost linjen
2411Barkost eksp.sted
2411,000001Barkost–Hildestad linjen
2412Hildestad eksp.sted


Jarlsberg Points-Hillestad Slå opp i STDB

Sign
Banenr.
Type
Start
Slutt
Fra
Til
Strekninger
TEB
jernbanestrekning
0000-00-00
2361,101
2412

Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor) Slå opp i STDB

Sign
Banenr.
Type
Start
Slutt
Fra
Til
Strekninger
linjen mellom to eksp.steder
2011-11-07
2378
2312,1
#140153

De gamle forstøtningsmurene aktet ikke å gi seg uten kamp.
28. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140303

Det skal noen trillebårer til for å ta unna det en slik en spar ut i ett jafs ...
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140310

Mye sten har fått hjelp ned skråningen.
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140312

Det er ikke vanskelig å se at området er under omfattende forvandling.
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140313

Forstøtningsmuren fra 1915 har ikke til hensikt å gi se uten motstand. Noe annet er vel ikke å vente etter 96 år!
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140315

Boreriggen har fremdeles nok å ta fatt i. Øvre spor lå i samme høyde som underkant på krypbusken. Og omtrent der gravemaskinen står, var det en fjellknaus jeg brukte som standplass noen måneder tidligere.
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140316

Til venstre i bildet ses skyggen av ventilatorhuset til Frodeåsen tunnel. Gravemaskinen med tilhengeren befinner seg i det som skal bli traseen for det nye sporet som vil forbinde Tønsberg med jernbaneverdenen sør for seg. Og når det gjelder nevnte gravemaskin: En fiffig sak, på bildet med pallegaffel påmontert rototilten. I bakkant av rototilten sitter ei klo som kan brukes til å løfte foreksempel søppel.
29. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140722

Det graves i flere nivåer, her er det øvre spor som skal omgjøres til den nye forbindelsen sørover fra Tønsberg.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140723

Den gamle vannrennen må erstattes av nytt avløp, her undersøkes området på oversiden. Frodeåsen representerer et stort nedslagsfelt, og det er store vannmengder som skal ned derfra. Derfor er det viktig at avløpet gis tilstrekkelig dimensjon.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140724

Mange anleggsmaskiner samlet på ett brett. Ikke å undres over at det går unna.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140725

Øvre spor oppe til høyre. Eller ikke ... Det er ikke så mye igjen av øvre spor, en uke etter starten på totalbruddet.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140727

Forstøtningsmuren har foreløpig ikke gitt helt tapt. Over den vises at øvre spor kun delvis lå på fjell, på en strekning lå den like mye på en fylling.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140728

Ved å snu seg, åpenbarer dette seg.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140730

Fotografen har tatt plass omtrent hvor avgreningen til søndre tilsving vil komme. Øvre spor, forbindelsen mot Oslo, lå oppe til venstre akkurat i nedre kant av krypplantene på fjellveggen.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#140733

Forstøtningsmuren på nytt, litt nærmere.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141108

Forskalingsarbeider pågår for støping av såle for forstøtningsmuren.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141109

Mer forskalingsarbeider.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141110

Traseen for nedre spor er i og for seg gjenkjennbar, det er straks verre med øvre spor ... Stenblokkene som lå ved øvre spor og sikret ballasten mot utglidning, ligger pent stablet og venter på å bli kjørt bort.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141111

Terrenget er nær ved å finne sin nye form, selv om mye gjenstår. Til venstre i bildet kan nivået til øvre spor anes i fjellsiden.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141112

Oppe til høyre den tidligere kilometer 113. De terrengmessige endringene viser med all mulig tydelighet at det ikke skal kjøres tog forbi det kilometermerket mer.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141113

Fullført tjeneste i Kjellelia for en av boreriggene, nå bærer det til nye anlegg.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141114

Den nye fotgjengerundergangen i Kjellelia er på plass, nå skal det fylles inntil. Kanskje litt råflott å bruke en såpass ny bil som fyllmasse, men ... Eller kanskje ikke. Den er kanskje bare parkert der av en som jobber i nærheten ...?
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141115

Den nye undergangen er langt romsligere enn den som var her tidligere. Maskinene i bakgrunnen står noen meter fra broen over Jarlsberglinna, Fv 308.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141116

Den gamle traseen har gjennomgått omfattende masseutskifting, nå er det klart for pukk og skinnelegging. Broen over Jarlsberglinna skimtes i bakgrunnen.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141117

Noen meter med masse gjenstår før det er klart for skinnelegging. Midt i bildet broen over Jarlsberglinna.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141121

Sikring av fjellsiden. Øvre spor lå i høyden med kurven, nå står fotografen i det som snart blir traseen til det nye sporet sørover fra Tønsberg.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141122

Kontaktledningsstolpen ved kilometer 113 skimtes til venstre, toppen på skjæringen i venstre bildekant viser hvor øvre spor lå.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141123

Traseen til det nye sporet begynner å ta form, men det skal inn noen kubikkmeter masse. Til høyre den kommende forstøtningsmuren mellom det nye sporet og søndre tilsving.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141124

I bakgrunnen taket til Jarlsbergtunnelen, det gjenstår litt arbeid før det er klart for skinnelegging.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141126

Haugen fotografen har tatt oppstilling på, skal naturlig nok bort. Det samme skal dumpen i forgrunnen.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141128

Oversiktsbilde. Til venstre Kjellekrysset med den ene av sine to rundkjøringer. Like bortenfor busskuret til høyre for bussen ligger Kjelleolla. Midt i bildet det tidligere nedre spor, etter hvert søndre tilsving, og traseen til det nye sporet sørover. Ved treklyngen, beliggende bak gravemaskinen i bakgrunnen, lå det tidligere Jarlsberg Points. I bakgrunnen til venstre, hvor en rød bygning kan skimtes, lå tidligere holdeplassen Jarlsberg landbane.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141129

Som nevnt, det er plass til litt mer fyllmasse ... Taket til Jarlsbergtunnelen er der hvor kontaktledningsmasten til venstre står.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#141130

Taket på Jarlsbergtunnelen. Videre fremover kommer man inn i sløyfen rundt Tønsberg, før man ankommer Tønsberg stasjon.
10. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142085

Forstøtningsmuren er i all hovedsak ferdig. Det arbeides for fullt på traseen for det nye sporet sørover i retning Sem.
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142087

Tilsvarende overvannskum på toppen av den nye forstøtningsmuren.
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142088

Den kommende søndre tilsving til høyre, den blivende forbindelse sørover til venstre.
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142090

Fjellskrenten ved den tidligere kilometer 113 er sikret.
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142092

Grunnarbeidende er godt i gang. I bakgrunnen er et par grasiøse gravemaskiner i en en positur som bærer bud om pardans ...
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142093

Arbeidet med å fylle mot den nye undergangen er godt i gang. Så er jo spørsmålet: Ble bilen som sto der i begynnelsen av uken brukt som fyllmasse ...
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)
#142096

Fotgjengerundergangen fra motsatt side. Oppe til venstre kilometer 113. Avgreningen til søndre tilsving vil komme omtrent der den hvite pickup-en står.
15. okt. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Tønsberg-Jarlsberg Ponts (pre2spor)

NJKs logo Norsk Jernbaneklubb
Stedsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c)

I dag 96 treff på Stedsdatabasen, og 1322863 totalt siden 16.04.2007 01:20. Dagsgjennomsnitt: 213 treff · Statistikk Siste måned