Inntil for et halvt år eller så siden var ikke dette noe egnet standplass for en fotograf, da var det veikanten på E6. Til høyre et av de mange tekniske husene, midt i bildet skimtes portalen til Molykkja tunnel. Litt til venstre for midten det som var E6 frem til slutten av 1970-årene. Nesten nede i sjøkanten står en beltegraver på jernbanens tidligere trasé, i løpet av kommende år blir den en del av Mjøstråkk, gang- og sykkelveien som skal etableres der jernbanen har gått. 30. nov. 2015 foto: Hans Morten Tamnes Molykkja
|
Molykkja, hvor det i 1965 ble opprettet en blokkpost. I 1993 ble det anlagt kryssingsspor, dette ble i 2012 avløst av en blokkpost på grunn av byggingen av dobbeltsporet. Det er her det blir en offisiell åpning av strekningen lørdag 12. desember, med togstopp og snorklipping og det hele. 30. nov. 2015 foto: Hans Morten Tamnes Molykkja
|
Nordenden av Molykkja tunnel, det har blitt arbeidet relativt intenst med å fjerne jernbaneinstallasjoner på den delen av strekningen som ligger inntil ny bane. 30. nov. 2015 foto: Hans Morten Tamnes Molykkja
|
Det åpenbarer seg mange gode fotosteder, som her ved nordenden av Molykkja tunnel. Til høyre ligger dagens moderne E6 med sine fire felt og 110 km/t fartsgrense, jernbanen har to spor og 200 km/t som maksimal hastighet. Det er nesten en halv gang raskere i togets favør. 30. nov. 2015 foto: Hans Morten Tamnes Molykkja
|