.
|
||||||
|
Velkommen til Stasjonsdatabasen (STDB)Stasjonsdatabasen er en oversikt over samtlige ekspedisjonssteder (expst) ved norske jernbaner som er eller en gang i historien har vært betjent, enten ved personer på stedet eller fjernstyrt. |
Meny:
Expst banevis | Exspt alfabetisk | Kort om STDB | Mer om STDB |
2810 (Nordagutu) | |||||
2810,01 Moen | |||||
19. mar. 1989 |
19. mar. 1989 |
Undergang. |
Nå har 5804 passert både under og over oss! |
Tog 774 med BM 73-15 ved ca km 149 på Sørlandsbanen. |
Her har nesten tiden stått stille, gammel gårdstun, 2 tonns akseltrykk og plankedekke på overgangsbrua. Ved km 149. |
Gt 5804 med gode gamle EL 14 2197 ca ved km 149 på Sørlandsbanen. | |||||
2810,02 Hvåla | |||||
2810,03 Holta | |||||
2811 Akkerhaugen | |||||
Det ble fotokjøring over Sauerelva. |
Et lokaltog mot Lunde. |
Akkerhaugen bro stod alene uten noen forstyrrende veibro. Ekspresstog 75 "Weekendekspressen" Oslo-Kristiansand passerer. Dette var bare unntaksvis at dette toget gikk med type 68A, det normale var 68B. |
Det var ikke bare over broen det var kommersiell trafikk - skipstrafikken til og fra Notodden gjorde seg fortsatt gjeldene. Skipet skal være M/T "Loen". |
Dette er "Sørlandsekspressen" - ettermiddagsekspressen til Kristiansand. |
1975 |
Persontog til Nordagutu med BFS 65 18614 og BM 67.15. |
ca 1985 |
6. sep. 2001 |
Bro over Sauarelva uten tog. |
Bru over Sauarelva med tog - tog 80 på vei inn på broen. |
Tog 80 med 18.2242 som trekkraft godt plassert på broen. |
Rc4 1263 med Gt 4862 igjennom Akkerhaugen. |
BM 69-65 under transport til Arendal. |
BM 69-65 under transport til Arendal. |
EL 14-2170 med Gt 5804 i motlys! |
EL 14-2170 med Gt 5804. |
Gammel KL-Mast. Hvorfor ble ikke denne byttet ut under KL-byttet i 1990? |
Her kommer EL 18-2253 og Mz 1415 med målevogn og langskinnetog på vei til Sørlandet. |
Her er slerka avbildet litt nærmere. |
Her er slerka på vei over Akkerhaugen bru. |
Enden av det lange toget. |
Her passerer skinnetoget Akkerhaugen, sett fra Akkerhaugen bru. |
Før skinnetoget kom tog 712 med 73-15 forbi. |
tog 712 over Akkerhaugen bru |
Tog 716 med BM 73-01 passerer Akkerhaugen i solnedgangen. |
Mz 1415 og Di3 628 i langskinnetog til Hauerseter ved Akkerhaugen bru. |
Mz 1415 og Di3 628 i langskinnetog til Hauerseter ved Akkerhaugen bru. |
Ekvipasjen fortsetter turen mot Hauerseter. |
Akkerhaugen bru. |
Vi holder ca lik hastighet og pulsen er på topp! |
EL 14 2174 over Akkerhaugen bru med 5804, vi slipper ikke taket så lett! |
Akkerhaugen stasjon, oppført 1920, NSB AK/v Hoel og Flor. Sett mot banen.
I privat eie. |
Akkerhaugen stasjon, oppført 1920, NSB AK/v Hoel og Flor.
Sett fra banesiden.
I privat eie. | ||
2811,01 Prestholt | |||||
25. sep. 1990 | |||||
2811,02 Stavdal | |||||
2812 Gvarv | |||||
6. sep. 2001 |
BM 72.127 passerer Gvarv, sannsynligvis på prøvetur. |
5. feb. 2004 |
Tog 81 på bru over Bøelva, Gvarv |
11.2107 og en anstendig slærke på bru over Bøelva, Gvarv |
11.2107 og en anstendig slærke på bru over Bøelva |
Tog 79 passerer Gvarv st. |
30. des. 2008 |
Syretog i Gvarv. |
Nå har toget mistet det første 8 tallet ;) og blitt 5823 ;) |
Gt 5823 på brua ved Gvarv |
30. sep. 2017 |
El 11 2098 går rundt på Gvarv. |
Teakvogner på Gvarv stasjon. Vogna nærmest er AEo 561. | NMT med EL 11 2098 på Gvarv. |
EL 11 2098 på gvarv |
BM 73 01 og 73 14 krysser på Gvarv. |
|
EL 14 2181 ruller inn til Gvarv. |
Gt 5804 med EL 14-2181. |
Gt 5804 med EL 14-2181. |
BM 73 11 og EL 18 2248 krysser på Gvarv. |
Tog 729 har akkurat krysset BM 73 11 på Gvarv. |
EL 18 2248 på passerer Gvarv st. |
BM 73-05 venter på Pt 720. |
720 kommer i full fart! |
Tog 720 og 723 på Gvarv stasjon. |
Gt 4862 med CE 119-10 over Gvarv jernbanebru. |
Der forsvinner 5804 over brua med litt nedsatt hastighet, men det gjør ikke håpet med å få et frontfoto av toget. |
EL 13 2142 ankommer Gvarv med Jernbanedirektoratets tog. |
2142 på Gvarv. |
Nylakkert WLAB 21055 på Gvarv stasjon. |
EL 13 2142 med stålvognstoget. |
Gvarv passeres. |
Tog 772 med BM 73-02 passerer Gvarv stasjon. Legg merke til at settet verken har NSB eller Go-Ahead logo på fronten. |
Innkjøringsignal A351 til Gvarv. |
Innkjøringsignal A351 til Gvarv. |
Det var det jeg trodde: Gamle KL-stolper. |
KL-stolper fra starten av 40-tallet. |
Detalj på en utligger. |
Det lå mange flere stolper, spesielt de av tre bak disse betongstolpene. |
Bro over Bøelva |
Stasjonsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c) |
I dag 10305 treff på Stasjonsdatabasen, og 16190041 totalt siden 09.05.2004 21:00. Dagsgjennomsnitt: 2222 treff · Statistikk Siste måned |