.

banner975 NJK NJK Forum
Om Stasjonsdatabasen Forskningsavdelingen Materielldatabasen  Forum  Stedsdatabasen  Logg inn 

Velkommen til Stasjonsdatabasen (STDB)

Stasjonsdatabasen er en oversikt over samtlige ekspedisjonssteder (expst) ved norske jernbaner som er eller en gang i historien har vært betjent, enten ved personer på stedet eller fjernstyrt.


Meny: Expst banevis | Exspt alfabetisk | Kort om STDB | Mer om STDB
Nummerering av expst | NSBs og NJKs nummersystem | Definisjoner


2309,001 (Skoppum)
2310 Adal

https://pix.njk.no/199//s199285-05969-750515.jpgArbeidende godstog med El 8 på Vestfoldbanen
15. mai 1975
foto: Svein Sando
Adal

https://pix.njk.no/113//s113313-shj-adal.jpg9. apr. 1978
foto: Sven Hjorth-Johansen
Adal

https://pix.njk.no/171//s171800-1982-12-29_0002.jpgUnderveisgodstog med konduktørbetjening og to mann på loket.
29. des. 1982
foto: Erik Borgersen
Adal
NSB: El 8 nr. 2070
Tog nr. 5333

https://pix.njk.no/114//s114600-f2310-1292-Adal-02-sd.jpg27. apr. 1989
foto: Roy Olsen
Adal

https://pix.njk.no/114//s114601-f2310-1293-Adal-ph-01sd.jpg22. apr. 1990
foto: Roy Olsen
Adal

https://pix.njk.no/202//s202592-langsvestfoldbanen22of25.jpgHverdag i Adal som snar blir borte.
19. okt. 2018
foto: Aksel Syftestad Lister
Adal

https://pix.njk.no/202//s202593-langsvestfoldbanen24of25.jpg819 passerer snart der Adal stasjon lå i sin tid.
19. okt. 2018
foto: Aksel Syftestad Lister
Adal
NSB AS: BMa 74 nr. 74.114

https://pix.njk.no/202//s202594-langsvestfoldbanen25of25.jpgTog 819 fortsetter sin ferd mot Skien.
19. okt. 2018
foto: Aksel Syftestad Lister
Adal, i nærheten av
NSB AS: BMb 74 nr. 74.506
Tog nr. 819

https://pix.njk.no/216//s216288-2020-06-15_2682-TamnesHansMorten.jpg... krysses Solerødveien og tidligere Adal stasjon, før ...
15. juni 2020
foto: Hans Morten Tamnes
Adal
Tog nr. 804

2310,02 Jareteigen

https://pix.njk.no/133//s133683-1991-14-0022.jpgVi har passert Vestfoldbanens høyeste punkt like nord for Barkåker, Skoppum blir neste stasjon.
14. juni 1991
foto: Hans Morten Tamnes
Jareteigen, i nærheten av

2310,03 Skotte
2311 Barkåker

https://pix.njk.no/0//s783-janjo121.jpgBarkåker

https://pix.njk.no/1//s1052-q17.jpgBarkåker

https://pix.njk.no/197//s197614-1984-55A-0023.jpgOle Mjelva (t.v.) på besøk, avdelingens formann Gunnar Hagelund har overrakt ham en plakett med skinneprofil.
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/206//s206700-hh411paaturvestfoldbanenklipp.jpg411 fikk problemer tur Vestfoldbanen Barkåker st
foto: Carl W. Leo
Barkåker

https://pix.njk.no/113//s113314-shj-barkaaker.jpg9. apr. 1978
foto: Sven Hjorth-Johansen
Barkåker

https://pix.njk.no/124//s124895-1980-17A-0019.jpgDe eksotiske 69-settene har gjort unna sin visitt "på landet", og er her på vei tilbake til Oslo etter å ha kjørt "Vestfold rundt".
 mai 1980
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/124//s124897-1980-17A-0020.jpgNeste stopp: Skoppum.
 mai 1980
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/16//s16252-rmdb_2069.jpgEl 8.2069 utstillt i forbindelse med togets dag.
 1987
foto: Bjørn Næss
Barkåker
NSB: El 8 nr. 2069

https://pix.njk.no/31//s31807-R1Caroline.jpgSpesialvogn "Caroline" under et arrangement på Barkåker. Søstervogna 21255 het "Alf". Denne er bevart av jernbanemuseet på Hamar.
 1987
foto: Bjørn Næss
Barkåker
NSB: R1 nr. 21256 Caroline

https://pix.njk.no/156//s156108-19880403a14.jpgTransport av 26c nr.411 fra vinterlagring i Skien
1. mai 1988
foto: Alf Martin Farbrot
Barkåker
NJK(mus): 26c nr. 411
26c

https://pix.njk.no/175//s175149-19880403a13.jpgPassering Barkåker
1. mai 1988
foto: Alf Martin Farbrot
Barkåker
NJK(mus): 26c nr. 411

https://pix.njk.no/114//s114342-f2311-992-Barkaaker-02sd.jpg27. apr. 1989
foto: Roy Olsen
Barkåker

https://pix.njk.no/16//s16251-rmdb_6549.jpgNyrevidert 65.49 på Barkåker i forbindelse med togets dag.
ca  1990
foto: Bjørn Næss
Barkåker
NSB Drm.: BM 65c nr. 65.49

https://pix.njk.no/116//s116425-f2311-3602-Barkaaker_stasjon.jpg1998-2000
foto: Peter Fiskerstrand
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103065-2009-40_0042.jpgHit, men ikke lenger for tog 813.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103067-2009-40_0044.jpgKontaktledningsanlegget er en anelse utilpass.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103068-2009-40_0046.jpgInnimellom gamle og trofaste tremaster har en stålmast forvillet seg ...
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103069-2009-40_0047.jpgDet henger og slenger ...
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103070-2009-40_0050.jpgRett på utsiden av stasjonsområdet står materiellet til tog 820, dobbelt 70-sett. Lm2 fra Hokksund har kjørt helt inntil havaristen, og til venstre står en Levahn-traktor.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103208-2009-40_0053.jpgRevisjonsvogna har nettopp passert overgangen til Barkåker industriområde og jordingsstanga er satt på plass.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker
Lm 2

https://pix.njk.no/103//s103209-2009-40_0055.jpgRevisjonsvogna er på vei.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103210-2009-40_0056.jpgRevisjonsvogna triller sakte innover mot stasjonen.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker
Lm 2

https://pix.njk.no/103//s103211-2009-40_0057.jpgNedreven ledning hjelpes på utsiden av vognkassen.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103212-2009-40_0059.jpgDe sørgelige restene henges opp provisorisk.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103213-2009-40_0061.jpgKontaktledningen er ikke så krøllete til vanlig ...
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103214-2009-40_0064.jpgTog med takterrasse passerer planovergangen. Kanskje sjåføren ønsker seg sånn ...? Takterrasse altså!
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103215-2009-40_0065.jpg70-sett uten stabil strømtilførsel har ikke mye å stille opp med ... Men hjelpen har kommet!
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103216-2009-40_0066.jpgPublikum. Kanskje de også ønsket seg slik? Ønsket seg hva? Takterrasse, vel! Og ikke nødvendigvis av den mobile sorten ...
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/103//s103217-2009-40_0069.jpgDe hadde utvilsomt litt å ta tak i - først 12 timer etter uhellet var skaden utbedret.
11. sep. 2009
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/134//s134597-2011-06-05_1326.jpgVi står i kanten av Barkåkerveien, planovergangen er like til høyre for fotografen. Til høyre ser vi Barkåker stasjon og vi skimter også pakkhuset. Disse bygningene ble solgt til Snekkerkompaniet og flyttet seks meter bort fra sporet. Det var arkitekt Balthazar Lange som tegnet Vestfoldbanens stasjoner, og Barkåker stasjons bygninger var av den minste typen, ”Mellemstation av 4die Klasse”. Vestfoldbanen hadde i alt fem stasjoner med disse bygningene; fra nord Galleberg (solgt til private), Barkåker, Råstad (solgt til Stiftelsen Råstad Stasjon), Jåberg (revet 1991) og Bjørkedal (solgt til private og flyttet seks meter fra sporet). Midt i bildet ser vi kulverten som vil føre den nye banen gjennom Barkåker. Broen er en fremtidig fotgjenger- og sykkelbro, den kan av visse årsaker ikke ferdigstilles før trafikken stoppes 24. september. I venstre bildekant fortsetter traseen for det nye sporet, og vi ser nesten helt opp til km 107.
5. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/134//s134598-2011-06-05_1327.jpgNede på den traseen, fotografen har tatt oppstilling midt mellom de to sporene og ser nordover på den nordligste delen av det nye sporet.
5. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/134//s134599-2011-06-05_1328.jpgVed å snu seg på hælen åpenbarer dette synet seg: Vi ser inn i kulverten. I bakgrunnen troner den godt og vel halvferdige broen. Til venstre for midten av bildet ser vi utkjørsignalene fra Barkåker i retning Tønsberg, og vi ser også reléhuset til planovergangen. Inntil trafikken stopper kan man ikke gjøre noe mer her. Nivåforskjellen mellom gammel og ny bane er cirka 3,5 meter.
5. juni 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137819-2011-09-20_4102.jpgKryssing mellom togene 810, som kommer farende over planovergangen, og tog 803 som står i spor 2.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137820-2011-09-20_4115.jpgSå har tog 810 passert overgangen og vi ser biler som venter på å komme over. Men allerede dagen etter ble dette historie da den nye veien med bro over sporet like syd for stasjonen ble åpnet og overgangen stengt.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137823-2011-09-20_4118.jpgTog 803 triller ut på overgangen. Og bilkøen har vokst.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137822-2011-09-20_4120.jpgTog 803 har forlatt stasjonen. Til venstre for toget ses den nye traseen som ligger i en kulvert gjennom Barkåker. I bakgrunnen skimtes den nye broen over sporet.
20. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137805-16221.jpgGodshuset
21. sep. 2011
foto: Ulf Berntsen
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137851-2011-09-22_4346.jpgPlanen var å forevige kryssingen, men slik gikk det ikke. Da bommene gikk ned, var det tog 828 som kom. Uten at noe tog 821 var å se noe sted. Så da feide 70.11-settet gjennom i spor 1. Til venstre for toget er kulverten for dobbeltsporet, helt til venstre den nye Barkåkerveien som krysser sporet på broen i bakgrunnen.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137852-2011-09-22_4351.jpgIkke noe tog å krysse med for tog 828 denne dagen. Stasjonsbygningen skimtes til høyre, omtrent midt i bildet ligger pakkhuset. Begge bygningene er solgt og flyttet 6 meter bort fra sporet. I løpet av de neste 48 timene ble avstanden til sporet betydelig økt.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137855-2011-09-22_4365.jpgPlanovergangen skal passeres, men nå er det ingen biler som står i kø og venter på å slippe over. Overgangen er stengt! Den nye veien er tatt i bruk og bilene krysser jernbanen på en bro litt lenger sør.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/137//s137856-2011-09-22_4376.jpgLitt til nå, så er hele toget over overgangen. For nest siste gang for tog 821.
22. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138064-2011-09-23_4504.jpgTog 828 triller sakte inn i spor 2, det skal krysses. Planovergangen fungerer helt etter boken, men har egentlig ingen hensikt. Noen har plassert noen griser på en ganske bestemt måte. Nå er det broen i bakgrunnen som gjelder, Statens Vegvesen har fått en ny og fin vei med bro "i gave" av Jernbaneverket.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138065-2011-09-23_4512.jpgMed tog 828 plassert lengst nord i spor 2, er det klart inn og gjennom for tog 821 som kommer frem rundt svingen oppe ved Skotte. Eller Vestfoldbanens km 107. Neste gang disse togene viser seg like langt sør på Vestfoldbanen, vil det være på sporet til venstre i bildet.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138066-2011-09-23_4513.jpgTog 821 i spor krysser tog 828 i spor 2. Til høyre den tidligere stasjonsbygningen og pakkhuset på Barkåker som rundt 1990 ble solgt til et lokalt snekkerfirma og flyttet seks meter bort fra sporet..
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138067-2011-09-23_4516.jpgTog 821 nøler ikke på sin ferd gjennom stasjonsområdet, selv om det er for siste gang.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138069-2011-09-23_4518.jpgTog 821 har snart passert planovergangen, om fem-seks minutter er det Tønsberg neste, plattform på venstre side. Neste gang vil høyttalerstemmen bekjentgjøre at Neste er Tønsberg, plattform på høyre side. Next stop is Tønsberg, platform on the right side.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138070-2011-09-23_4520.jpgDet var siste vogn i tog 821. Den som eventuelt sto der og filmet eller tok bilder, vil ha verdifull historisk dokumentasjon å vise til andre.
23. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138443-2011-09-24_4793.jpgPlanovergangen. Eller rettere, her lå planovergangen for et lite døgn siden. Nå er det bare et hull. Stasjonsområdet er overtatt av dumpere og andre anleggsmaskiner, halvparten av sporene er fjernet.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138444-2011-09-24_4797.jpgDet tas store jafs, i løpet av noen døgn skal det være klart for støping av kulvert. Den nye overgangsbroen har fått en midlertidig rampe inntil broen kan bygges ferdig.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138445-2011-09-24_4805.jpgEt døgn tidligere ble tog 828 foreviget da det trillet inn spor to for å krysse med et forsinket tog 821.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138446-2011-09-24_4809.jpgStasjonsområdet. Plutselig skal det ikke passere tog her.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/138//s138447-2011-09-24_4813.jpgDet gamle og det nye.
24. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/140//s140742-2011-09-30_5280.jpgStasjonsområdet har gjennomgått noen strukturelle endringer i løpet av uken som har gått siden trafikken opphørte. Foran stasjonen skal en bit av spor 1 ligge der som et minne om hva som en gang var. Området er regulert inn i et mindre parkområde som skal etableres av annen utbygger senere. I dette parkområdet inngår også et stort eiketre som står rett syd for stasjonsbygningen. I følge lokale kilder ble treet plantet samme år som Vestfoldbanen åpnet.
30. sep. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139271-2011-11-07_6415.jpgDet hilses til fotografene. (Ja, du leste riktig, jeg hadde fått selskap av en i Jernbaneverket.)
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139272-2011-11-07_6416.jpgI det fjerne skimtes tog 813 på vei mot oss, tog 820 har rødt i utkjør.
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139270-2011-11-07_6413.jpgTog 820 har nettopp kjørt under den nye veibroen lengst syd på Barkåker, og er i ferd med å begi seg inn i kulverten som sørger for at sporet er senket gjennom sentrum.
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139273-2011-11-07_6418.jpgTogene møtes, tog 820 har fått grønt videre.
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139274-2011-11-07_6420.jpgDet hilses fra tog 813.
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/139//s139275-2011-11-07_6422.jpgOg så forsvinner tog 813 med kurs for Tønsberg og endestasjon Larvik.
7. nov. 2011
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/149//s149139-DSC_1584.jpgKryssing på Barkåker.
8. aug. 2012
foto: Odd Eeg
Barkåker
NSB: ABS 70 nr. 70.615

https://pix.njk.no/149//s149140-DSC_1588.jpg85804 forbikjøres av en som har det travelt.
8. aug. 2012
foto: Odd Eeg
Barkåker
CN: BR 185 nr. 185 708-6

https://pix.njk.no/162//s162179-2012-08-12_3072.jpgPå hjul gjennom svingen. Og det gikk bra, farten tatt i betraktning. Helt sikkert mer enn tredve. Kilometer i løpet av en hel time.
12. aug. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker

https://pix.njk.no/162//s162183-2012-08-12_3078.jpgSå er det klart for lokførerhelten med høyvannsbuksene. Han kan slippe løs et utall friske og innsatsvillige fullblodshester.
12. aug. 2012
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker
CN: El 14 nr. 2168

https://pix.njk.no/224//s224014-2021-03-04_0752-TamnesHansMorten.jpgFlytoget kommer til syne, det krysser traseen til Vestfoldbanen slik den var fra 1881 til 2011.
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker
: type 78
Tog nr. 11354

https://pix.njk.no/224//s224015-2021-03-04_0758-TamnesHansMorten.jpgStasjonen er i ferd med å forlates, nå bærer det inn i Jarlsbergtunnelen og Tønsberg neste.
4. mar. 2021
foto: Hans Morten Tamnes
Barkåker
: type 78
Tog nr. 11354

Velg bane Velg ekspedisjonssted

Banene står i geografisk/historisk rekkefølge,
dvs ordnet regionvis etter NSBs tidligere distriktsinndeling,
og så i kronologisk rekkefølge etter når banen eller banesystemet oppsto.

OSLO distrikt Oslo
Hovedbanen NHJ
Loenga-Alnabru NHJ
Havnebanen
Oslo-tunnelen
Kongsvingerbanen KB
Vestmarkabanen
Østfoldbanen SB
Østfoldbanen Vestre Linje SB
Østfoldbanen Østre Linje SB
Ski-Sandbukta(-Moss) (ny linje)
Solørbanen KEB
Urskog-Hølandbanen UHB
Gjøvikbanen KGB
Gjøvikbanen Oslo-Gjøvik KGB
Roa-Hønefoss KGB
Røykenvikbanen KGB
Skreiabanen KGB
Alnabanen KGB
Loenga-Tøyen KGB
Valdresbanen VB
Askim-Solbergfoss
Gardermobanen GMB
DRAMMEN distrikt Drm
Randsfjordbanen DRB
Tyristrand-Hønefoss DRB
Hokksund-Kongsberg DRB
Krøderbanen DRB
Sperillbanen
Drammenbanen KDB
Asker-Tuverud-Brakerøya
Oslo-Skøyen
Vestfoldbanen DSB
Hortenlinjen DSB
Brevikbanen DSB
Tomsbakken-Tønsberg-Jarlsberg Points DSB
Gutu-Holm (ny)
Tønsberg-Eidsfosbanen TEB
Holmestrand-Vittingfossbanen HVB
Lierbanen LB
Rjukanbanen RjB
Bratsbergbanen TPB
Sørlandsbanen (Drm.) SøB
Numedalsbanen
HAMAR distrikt Hmr
Rørosbanen (Hmr.) HGB,GAaB,StAaB/S
Hedemarksbanen EHB
Gudbrandsdalsbanen EOB
Raumabanen
TRONDHEIM distrikt Thm
Trondhjem (Kalvskindet) -Størenbanen TSB
Trondheim-Heimdal (ny linje) TSB
Stavne-Leangenbanen
Rørosbanen (Thm.) StAaB/N
Meråkerbanen MB
Sulitjelmabanen
Hell-Sunnanbanen HSB
Thamshavnbanen ST
Dovrebanen ESt/N
Sunnan-Grong
Namsosbanen
Nordlandsbanen
STAVANGER distrikt Stv
Jærbanen SEB
Ålgårdbanen
Flekkefjordbanen EFB
BERGEN distrikt Brg
Vossebanen BVB
Bergen-Arna(nye)-Tunestveit
Nesttun-Osbanen NOB
Bergensbanen BB
Hardangerbana
Flåmsbana
KRISTIANSAND distrikt Krs
Lillesand-Flaksvandbanen LFB
Setesdalsbanen KBB
Dalane-Nordre tilsving
Grimstad-Rise GFB
Arendal-Aamli-Treungenbanen AAaB
Sørlandsbanen Lunde-Grovane
Kristiansand-Sira
Kragerøbanen
NARVIK distrikt Nrv
Ofotbanen OB
SPORVEIER OG FORSTADSBANER
Oslo
Sporveier i Oslo sentrum
Homansbyen og Rikshospitalet
Gamlebyen
Vestbanen
Grünerløkka og Kjelsås
Briskeby/Majorstuen
Frogner/Majorstuen
Skøyen
Sagene og Bjølsen
Vålerenga
Kampen
Rodeløkka
Vippetangen
Sinsen
Sporveienes vognhaller og verksteder
Holmenkollbanen/Tryvannsbanen
Smestadbanen/Røabanen
Ekebergbanen
Sidelinje til Simensbråten
Bærumsbanen
Forbindelseslinjen Sørbyhaugen-Jar
Østensjøbanen
Sognvannsbanen
Lambertseterbanen
T-banens fellesstrekning
Grorudbanen
Furusetbanen
Ringbanen
Lørenbanen
Forstadsbanenes vognhaller og verksteder
Bergen
Sporveier i Bergen
Fløibanen
Bybanen i Bergen
Trondheim
Trondheim Sporvei
Gråkalbanen

Skoppum-Tomsbakken:

Velg et ekspedisjonssted ved å klikke på navnet i tabellen nedenfor.

Visning av bilder fra hele strekningen:

Kun kvalitetsbilder mht stedet*
Både kvalitetsbilder og ikke-vurderte

Alle bilder

 

NSB nrNJK nrNavn
15082310Adal
15092311Barkåker

*) Vurderingen gjøres manuelt av databaseredaksjonen.


NJKs logo Norsk Jernbaneklubb
Stasjonsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c)

I dag 6133 treff på Stasjonsdatabasen, og 16199602 totalt siden 09.05.2004 21:00. Dagsgjennomsnitt: 2224 treff · Statistikk Siste måned