.

banner975 NJK NJK Forum
Om Stasjonsdatabasen Forskningsavdelingen Materielldatabasen  Forum  Stedsdatabasen  Logg inn 

Velkommen til Stasjonsdatabasen (STDB)

Stasjonsdatabasen er en oversikt over samtlige ekspedisjonssteder (expst) ved norske jernbaner som er eller en gang i historien har vært betjent, enten ved personer på stedet eller fjernstyrt.


Meny: Expst banevis | Exspt alfabetisk | Kort om STDB | Mer om STDB
Nummerering av expst | NSBs og NJKs nummersystem | Definisjoner


6102 Solheimsviken
6102,1 Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210726-20190929-DSC01188.jpgSå har jeg flyttet meg hundre meter mot nord, og vi ser nordover. Jeg står her under et ganske bred brooverføing over linjen. Dette broanlegget ble bygget for å gi bedre tilgang til alle bilforretningene rundt her. Sporet her er kombinert med sykkelvei. Det var porter og gjerder som kunne lukkes for sykkeltrafikken når kipptoget kom. I enden av sporet på bildet, der kurven begynner, lå Solheim veksel, avgreningen til det gamle sporet inn til Bergen.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210727-20190929-DSC01189.jpgDette bildet er tatt i enden av det foregående. Nye forretningsbygg er kommet til. Forbindelsen herfra og inn til gamle Bergen stasjon ble lagt ned i 1913, men et par hundre meter av sporet ble her brukt som sidespor. Omtrent hvor nybygget står var det inntil 1990-tallet et gasstankanlegg som ble betjent av NSB Gods med gasstankvogner.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210728-20190929-DSC01193.jpgSamme sted som over, bare tatt motsatt vei, det vil si mot sør. Sporene her er nå revet.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210729-20190929-DSC01192.jpgOg endelig - planovergangen ved Kanalveien. Bommene står ennå, men har fått på ugyldighetsskilting. Det gamle Solheim sidespor gikk opp mellom de to bygningene midt i bildet. Traseen til Bergen nye stasjon og Kronstad fortsetter inn i høyre billedkant. Her vil også den kommende bybanen følge jernbanesporene inn mot Kronstad.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210760-bSolhSp031019.jpgSykkelstien til høyre i det første bildet krysser linja litt lengre nord.
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210761-cSolhSp031019.jpgEt tog er i kjømda, og portene lukkes
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210762-dSolhSp031019.jpgRundt klokka 11 kommer skiftetraktoren for siste gang på vei til Minde
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel
RailCombi: Skd 224B nr. 217

https://pix.njk.no/210//s210763-eSolhSp031019.jpgEtterhvert blir det ikke bruk for denne sykkelovergangen
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/210//s210768-jSolhSp031019.jpgSiste kipptog fra Minde
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel
RailCombi: Skd 224B nr. 217

https://pix.njk.no/210//s210769-kSolhSp031019.jpgSiste bilvogn fra Minde
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Solheim sporveksel

https://pix.njk.no/218//s218091-DSC02151.jpgDette bildet er tatt omtrent fra samme sted, men vi ser nordover. Vossebanen gikk her, men nå anlegges gang- og sykkelsti. Anlegget av Bybanen virker voldsomt, men mye av arbeidet er omlegging av alle typer rør. Blant annet blir fjernvarmen lagt om i hele dette området. Årsaken er at den opphavlige traseen til fjernvarmen nå blir trase for Bybanen. Det visste de ikke da de bygget fjernvarmen på 90-tallet.
30. aug. 2020
foto: Dag Christian Halvorsen
Solheim sporveksel

6102,101 (Solheim sporveksel)
6103 Minde

https://pix.njk.no/182//s182212-3Cargolink-Tog-skift-Minde-120510x.jpgI 2010 ble så sporet til Minde åpnet igjen, og bilvognene tok veien dit, noe de også gjør i dag. Så lenge CL kun kjørte biler et par ganger i uken, kunne det bli ganske mange bilvogner på terminalen.
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/221//s221002-Minde.jpg 1960
foto: Widerøe/ Fotomuseum Bergen
Minde
(Minde)

https://pix.njk.no/143//s143599-Kristianborg1960.jpgKristianborg med lokaltog
senest  1962
foto: Widerøe/ Fotomuseum Bergen
Minde
(Kristianborg)

https://pix.njk.no/116//s116864-f6103-4058-1964-41MIN.jpg14. des. 1964
foto: Ulf Berntsen
Minde

https://pix.njk.no/197//s197146-Minde1965.jpgTo-vogns lokaltog like før nedlegging av trafikken til Nesttun
senest  jan. 1965
foto: Svekon Film
Minde

https://pix.njk.no/115//s115863-f6103-3016-1969-01048.jpg9. feb. 1969
foto: Ulf Berntsen
Minde

https://pix.njk.no/113//s113505-f6103-189-21505.jpg 1971
foto: Svein Sando
Minde

https://pix.njk.no/114//s114152-f6103-694-02213stdbMinde.jpg26. sep. 1971
foto: Svein Sando
Minde

https://pix.njk.no/194//s194537-02213-710926.jpg26. sep. 1971
foto: Svein Sando
Minde

https://pix.njk.no/194//s194538-21505-710926.jpg26. sep. 1971
foto: Svein Sando
Minde

https://pix.njk.no/113//s113027-23901.jpg 1981
foto: Svein Sando
Minde

https://pix.njk.no/147//s147784-IMG_0001.jpgI juni 1993 var det vognlast så langt øye rakk, og det var også sidespor inn til det såkalte varehotellet. Containerne som sees litt til venste i bildet ble gjerne kjørt inn på dette sporet for lossing.
18. juli 1993
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/147//s147788-IMG_0002.jpgI NSB-tiden var terminalen betjent på dagtid, og kontoret lå i et simpelt blikkskur helt i enden. Det er revet nå. Ellers var den låst med porter og avstengt med gjerder, ikke et sted man gikk og tok bilder i tide og utide med andre ord. Men en dag så stod det åpent, og da var NSBs tallrike His-vogner blitt såpass sjeldne at jeg tok et bilde av en. Det er jeg glad for i dag
21. juli 1993
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/147//s147790-IMG_0002.jpgI NSB-tiden var terminalen betjent på dagtid, og kontoret lå i et simpelt blikkskur helt i enden. Det er revet nå. Ellers var den låst med porter og avstengt med gjerder, ikke et sted man gikk og tok bilder i tide og utide med andre ord. Men en dag så stod det åpent, og da var NSBs tallrike His-vogner blitt såpass sjeldne at jeg tok et bilde av en. Det er jeg glad for i dag
21. juli 1993
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/112//s112009-001.jpgFørste overraskelse var egentlig ikke at jernbanetrafikken var tilbake på Minde, men at de også hadde dradd loket ut hit. 241.008 "Galore"
12. mai 2010
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde
Hector: BR 241 nr. 241.008 Galore

https://pix.njk.no/112//s112010-002.jpgHer sees terminal mot syd. I togenes fravær er det blitt bygget en svær bro over sporet i innkjør. Broen leder opp til taket på en bilforretning. Hele dette området er spekket med bilforretninger, så det er ikke helt feil at Cargolink losser her
12. mai 2010
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/112//s112011-005.jpgTerminalen sett mot nordvest. Siden sist biltogene var her - den gang med Obas - har terminalen fått flere brukere, også jernbanens konkurrenter. Her smyger traktor 702 seg mellom ekspress- og flybusser til Tide Reiser.
12. mai 2010
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/112//s112012-006.jpgNeste stopp Fjøsanger? Nei, et ellok uten kjøretråd over ser alltid litt bortkomment ut. I NSBs stohetstid på terminalen som ble åpnet i 1980 var det Di 2 som regjerte. Siste gang det ble sett ellok i dette strøket var nok i 1964 da El 11 gikk i fast trafikk forbi her med gods- og fjerntog.
12. mai 2010
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde
Hector: BR 241 nr. 241.008 Galore

https://pix.njk.no/134//s134361-Z71medbilvognerpaaMindemyrterminalBergen.29.6.11.jpgZ 71 på Minde med bilvogner
29. juni 2011
foto: Lars Helge H. Vikan
Minde

https://pix.njk.no/134//s134362-Z71medbilvognerpaaMindemyrterminalBergen.29.6.111.jpgZ 71 på Minde terminal. Dumme containere....
29. juni 2011
foto: Lars Helge H. Vikan
Minde

https://pix.njk.no/147//s147786-003.jpg19 år senere er trærne blitt litt høyere og vognlaste er enten i containere eller på lastebiler. Terminalen har mistet spor og fungerer for det meste som biloppstillingsplass. Sidesporet inn til varehotellet er revet, og varehotellet huser i dag en trelasthandler og ulike kontorer for bedrifter innen salg, service og håndverk. Gamle Minde stasjon lå for øvrig der de to høye gasstankene sees litt til venstre i bildet.
27. juni 2012
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/147//s147787-003.jpg19 år senere er trærne blitt litt høyere og vognlaste er enten i containere eller på lastebiler. Terminalen har mistet spor og fungerer for det meste som biloppstillingsplass. Sidesporet inn til varehotellet er revet, og varehotellet huser i dag en trelasthandler og ulike kontorer for bedrifter innen salg, service og håndverk. Gamle Minde stasjon lå for øvrig der de to høye gasstankene sees litt til venstre i bildet.
27. juni 2012
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/147//s147789-004.jpgDet står noen vogner og slenger på terminalen fremdeles. Det er modifiserte Kbs-vogner. De ble tidligere koblet inn mellom bilvognene slik at bilene kunne losses via en siderampe. Vognen til venstre er en OBAS / CargoLink har kommet drassende med. Den er ganske eksotisk, og hvis en vognskriver et eller annet sted skulle savne den, så er påskriften: RIV DSB Europ Kbs 01 86 333 0 232-0. Den er også merket "Skånetog 4" - en kortlivet svensk operatør. Vognen er bygget hos Scandia i Randers i 1984.
27. juni 2012
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/171//s171802-Minde.jpg16. nov. 2014
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/210//s210722-20190929-DSC01179.jpgTerminalen sett fra sør. Sporene er er egentlig de gamle togsporene inn til Minde stasjon (som lå rett bak fotografens rygg). Sporene er nå revet.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/210//s210723-20190929-DSC01180.jpgTerminalen sett fra sør. Bildet er tatt fra rampen hvor bilene ble kjørt i land. Om få år vil Bybanen gå her, og i tillegg vil det gamle Fjøsangervassdraget åpnes opp igjen og danne vannspeil i området.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/210//s210724-20190929-DSC01185.jpgTerminalen sett fra nord. Sporene her går inn til selve billosserampen. Selve terminalområdet vil etterhvert få blokkbebyggelse med boliger og arbeidsplasser. Det er egentlig et ganske shabby strøk som nå byutvikles. Herfra og til Torgallmenningen er det ca tre kilometer i luftlinje, så vi snakker om et ganske sentrumsnært område.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/210//s210725-20190929-DSC01186.jpgTerminalen sett fra nord. Her er det gamle togsporet inn mot Minde stasjon. Til høyre er en ganske nyanlagt sykkelvei.
29. sep. 2019
foto: Dag Christian Halvorsen
Minde

https://pix.njk.no/210//s210759-aMinde031019.jpgVi ser sørover. Bilvognene som kom opp tidlig på morgenen er snart ferdig losset.
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Minde

https://pix.njk.no/210//s210764-fMinde031019.jpgInn på tomta
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Minde

https://pix.njk.no/210//s210765-gMinde031019.jpg3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Minde

https://pix.njk.no/210//s210766-hMinde031019.jpgOver og under: Returtoget settes sammen
3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Minde
RailCombi: Skd 224B nr. 217

https://pix.njk.no/210//s210767-iMinde031019.jpg3. okt. 2019
foto: Kjell Hegna
Minde
RailCombi: Skd 224B nr. 217

6103,01 Kristianborg

https://pix.njk.no/159//s159402-Kristianborg.jpgfoto: Svekon film
Kristianborg

https://pix.njk.no/231//s231897-Kristianborg.jpgKristianborg holdeplass flyfoto
 1962?
foto: Widerøe / UiB
Kristianborg

6104 Fjøsanger

https://pix.njk.no/115//s115747-f6104-2877-fjosanger.jpg 1904
foto:
Fjøsanger

https://pix.njk.no/218//s218282-15156-18237.jpgca  1952
foto: Meulman?
Fjøsanger
NSB Brg.: Cmbo type 3a nr. 18237

https://pix.njk.no/174//s174046-Fjoesanger1965.jpg jan. 1965
foto: Fotomuseum Bergen
Fjøsanger
(Fjøsanger)

https://pix.njk.no/3//s3673-Q-1083.jpg28. des. 1968
foto: Ulf Berntsen
Fjøsanger

https://pix.njk.no/115//s115868-f6104-3021-1969-01083.jpg2. apr. 1969
foto: Ulf Berntsen
Fjøsanger

https://pix.njk.no/113//s113005-21506.jpg 1971
foto: Svein Sando
Fjøsanger

https://pix.njk.no/113//s113006-21506.jpg 1971
Fjøsanger

https://pix.njk.no/112//s112433-02214-710926.jpg26. sep. 1971
foto: Svein Sando
Fjøsanger

https://pix.njk.no/45//s45754-1973-04052.jpgFotostopp på Fjøsanger. Her hadde vi linjen for oss selv.
2. juni 1973
Fjøsanger

https://pix.njk.no/173//s173981-Fjoesanger2.jpg aug. 1975
foto: Gunnar Farestveit
Fjøsanger
(Fjøsanger)

https://pix.njk.no/113//s113028-23909.jpg 1981
foto: Svein Sando
Fjøsanger

https://pix.njk.no/113//s113029-23910.jpg 1981
foto: Svein Sando
Fjøsanger

6104,01 Olderhaug

https://pix.njk.no/139//s139508-DSC07744.jpgca 7. nov. 2011
foto: Henrik Hoel
Olderhaug

https://pix.njk.no/139//s139509-DSC07746.jpgca 7. nov. 2011
foto: Henrik Hoel
Olderhaug

https://pix.njk.no/139//s139510-DSC07748.jpgca 7. nov. 2011
foto: Henrik Hoel
Olderhaug

6104,02 Paradis

https://pix.njk.no/115//s115864-f610402-3017-1969-01047.jpg9. feb. 1969
foto: Ulf Berntsen
Paradis

https://pix.njk.no/45//s45755-1973-04055.jpgEn tilsvarende stopp på Paradis tidligere holdeplass.
2. juni 1973
Paradis

https://pix.njk.no/116//s116158-f610402-3336-1973-04055.jpg2. juni 1973
foto: Ulf Berntsen
Paradis

https://pix.njk.no/117//s117317-f610402-4567-SV400425.jpg8. mai 2008
foto: Gunnar Farestveit
Paradis

https://pix.njk.no/139//s139240-DSC05409.jpg15. juli 2011
foto: Henrik Hoel
Paradis, i nærheten av

https://pix.njk.no/139//s139241-DSC05418.jpg15. juli 2011
foto: Henrik Hoel
Paradis, i nærheten av

https://pix.njk.no/189//s189785-20170310-IMG_0557.jpgNSB tog nr 716 fra Stavanger mot Oslo med 73 107 fremst passerer Paradis holdeplass utenfor Stavanger. Dette er siste tur før oppgradering.
10. mar. 2017
foto: Ståle Ualand
Paradis
NSB AS: type 73 nr. 73-07

https://pix.njk.no/217//s217631-kvinesdalsommer20-46.jpgLok og motorvogner på Kvalaberg.
11. juli 2020
foto: Aksel Syftestad Lister
Paradis, i nærheten av
Go-Ahead: BM 73 nr. 73.016

6105 Hop

https://pix.njk.no/243//s243789-2023Hop4juni.jpg4. juni 2023
foto: Kjell Hegna
Hop

https://pix.njk.no/115//s115866-f6105-3019-1969-01084.jpg2. apr. 1969
foto: Ulf Berntsen
Hop

https://pix.njk.no/115//s115912-f6105-3070-1969-01532.jpg22. sep. 1969
foto: Ulf Berntsen
Hop

https://pix.njk.no/45//s45756-1973-04057.jpgVi hadde også en stopp på Hop.
2. juni 1973
Hop

https://pix.njk.no/45//s45757-1973-04058.jpgBroen over sporene på Hop var godt egnet som kamerastativ......
2. juni 1973
Hop

https://pix.njk.no/116//s116157-f6105-3335-1973-04057.jpg2. juni 1973
foto: Ulf Berntsen
Hop

https://pix.njk.no/171//s171811-04098hop-730602.jpg2. juni 1973
foto: Svein Sando
Hop

https://pix.njk.no/171//s171812-04099hop-730602.jpg2. juni 1973
foto: Svein Sando
Hop

https://pix.njk.no/171//s171813-04098hop-730602.jpg2. juni 1973
foto: Svein Sando
Hop

https://pix.njk.no/116//s116031-f6105-3198-2003-11436.jpg25. apr. 2003
foto: Ulf Berntsen
Hop

https://pix.njk.no/158//s158105-IMG_1885_900.jpgNærmeste stasjon til Troldhaugen var Hop. Stasjonsbygningen som stod her i Griegs tid, befinner seg nå på Ål - denne er fra 1913.
19. mai 2013
foto: Erik W. Johansson
Hop

https://pix.njk.no/171//s171801-Hop.jpg16. nov. 2014
foto: Dag Christian Halvorsen
Hop

6105,01 Kloppedal

https://pix.njk.no/2//s2668-Q-1085y.jpgKloppedal

https://pix.njk.no/115//s115867-f610501-3020-1969-01085.jpg2. apr. 1969
foto: Ulf Berntsen
Kloppedal

https://pix.njk.no/157//s157925-IMG_1907_900.jpg19. mai 2013
foto: Erik W. Johansson
Kloppedal

6106 Nesttun

https://pix.njk.no/112//s112122-02265.jpg 1902
Nestun

https://pix.njk.no/114//s114540-f6106-1220-n00557-NesttunSt.jpg18. apr. 1904
foto: ?
Nestun

https://pix.njk.no/115//s115739-f6106-2869-nesttun.jpg 1910
foto:
Nestun

https://pix.njk.no/173//s173351-HansLU.jpgStasjonsmester Hans H. Kirksæther
ca  1910
Nestun

https://pix.njk.no/218//s218280-15159-18237.jpgca  1952
Nestun
NSB Brg.: Cmbo type 3a nr. 18237

https://pix.njk.no/180//s180244-Nesttun1960.jpg 1960
foto: Fotomuseum Bergen/ Widerøe
Nestun

https://pix.njk.no/198//s198322-Nesttun.jpg 1960
foto: Widerøe/ Fotomuseum Bergen
Nestun
(Nesttun)

https://pix.njk.no/2//s2789-Q-1533.jpg22. sep. 1969
foto: Ulf Berntsen
Nestun

https://pix.njk.no/115//s115911-f6106-3069-1969-01533.jpg22. sep. 1969
foto: Ulf Berntsen
Nestun

https://pix.njk.no/180//s180213-IMG_0007.jpg 1973
foto: Erik Borgersen
Nestun

https://pix.njk.no/45//s45758-1973-04059.jpgPå Nesttun måtte vi naturligvis også ha en stopp. Eneste norske jernbanestasjon som i sin historie har hatt tre sporvidder, dog ikke samtidig.
2. juni 1973
Nestun

https://pix.njk.no/45//s45765-1973-04063.jpgTradisjon på NJK-arrangementer: Et "familiebilde" på et passende sted underveis. Her på Nesttun.
2. juni 1973
Nestun

https://pix.njk.no/173//s173269-IMG_0012.jpgDeltagerne samlet for familiebilde.
2. juni 1973
foto: Erik Borgersen
Nestun

https://pix.njk.no/133//s133366-004.jpg Her ser vi tunnelinnslaget rett under gamle Nesttun stasjon. Buebroen øverst i bildet viser stedet der jernbanen gikk over Fanaveien. Et svært skall er tatt av området der Nesttun stasjon en gang lå.
22. mai 2011
foto: Carl Fr Thorsager
Nestun

https://pix.njk.no/134//s134247-IMG_5021.jpgDet ble en tur opp til gamle Nesttun stasjon. Gammel jernbanebru, regner med det var her Vossebanen gikk i sin tid.
28. juni 2011
foto: Lars Helge H. Vikan
Nestun, i nærheten av

https://pix.njk.no/134//s134248-IMG_5023.jpgGamle Nesttun st. Osbanen endte til venstre i bildet.
28. juni 2011
foto: Lars Helge H. Vikan
Nestun

https://pix.njk.no/158//s158108-IMG_1782_900.jpgDet mest synlige bevis på at Nesttun har vært betjent av jernbanen, må være broen over elven.
18. mai 2013
foto: Erik W. Johansson
Nestun

Velg bane Velg ekspedisjonssted

Banene står i geografisk/historisk rekkefølge,
dvs ordnet regionvis etter NSBs tidligere distriktsinndeling,
og så i kronologisk rekkefølge etter når banen eller banesystemet oppsto.

OSLO distrikt Oslo
Hovedbanen NHJ
Loenga-Alnabru NHJ
Havnebanen
Oslo-tunnelen
Kongsvingerbanen KB
Vestmarkabanen
Østfoldbanen SB
Østfoldbanen Vestre Linje SB
Østfoldbanen Østre Linje SB
Ski-Sandbukta(-Moss) (ny linje)
Solørbanen KEB
Urskog-Hølandbanen UHB
Gjøvikbanen KGB
Gjøvikbanen Oslo-Gjøvik KGB
Roa-Hønefoss KGB
Røykenvikbanen KGB
Skreiabanen KGB
Alnabanen KGB
Loenga-Tøyen KGB
Valdresbanen VB
Askim-Solbergfoss
Gardermobanen GMB
DRAMMEN distrikt Drm
Randsfjordbanen DRB
Tyristrand-Hønefoss DRB
Hokksund-Kongsberg DRB
Krøderbanen DRB
Sperillbanen
Drammenbanen KDB
Asker-Tuverud-Brakerøya
Oslo-Skøyen
Vestfoldbanen DSB
Hortenlinjen DSB
Brevikbanen DSB
Tomsbakken-Tønsberg-Jarlsberg Points DSB
Gutu-Holm (ny)
Tønsberg-Eidsfosbanen TEB
Holmestrand-Vittingfossbanen HVB
Lierbanen LB
Rjukanbanen RjB
Bratsbergbanen TPB
Sørlandsbanen (Drm.) SøB
Numedalsbanen
HAMAR distrikt Hmr
Rørosbanen (Hmr.) HGB,GAaB,StAaB/S
Hedemarksbanen EHB
Gudbrandsdalsbanen EOB
Raumabanen
TRONDHEIM distrikt Thm
Trondhjem (Kalvskindet) -Størenbanen TSB
Trondheim-Heimdal (ny linje) TSB
Stavne-Leangenbanen
Rørosbanen (Thm.) StAaB/N
Meråkerbanen MB
Sulitjelmabanen
Hell-Sunnanbanen HSB
Thamshavnbanen ST
Dovrebanen ESt/N
Sunnan-Grong
Namsosbanen
Nordlandsbanen
STAVANGER distrikt Stv
Jærbanen SEB
Ålgårdbanen
Flekkefjordbanen EFB
BERGEN distrikt Brg
Vossebanen BVB
Bergen-Arna(nye)-Tunestveit
Nesttun-Osbanen NOB
Bergensbanen BB
Hardangerbana
Flåmsbana
KRISTIANSAND distrikt Krs
Lillesand-Flaksvandbanen LFB
Setesdalsbanen KBB
Dalane-Nordre tilsving
Grimstad-Rise GFB
Arendal-Aamli-Treungenbanen AAaB
Sørlandsbanen Lunde-Grovane
Kristiansand-Sira
Kragerøbanen
NARVIK distrikt Nrv
Ofotbanen OB
SPORVEIER OG FORSTADSBANER
Oslo
Sporveier i Oslo sentrum
Homansbyen og Rikshospitalet
Gamlebyen
Vestbanen
Grünerløkka og Kjelsås
Briskeby/Majorstuen
Frogner/Majorstuen
Skøyen
Sagene og Bjølsen
Vålerenga
Kampen
Rodeløkka
Vippetangen
Sinsen
Sporveienes vognhaller og verksteder
Holmenkollbanen/Tryvannsbanen
Smestadbanen/Røabanen
Ekebergbanen
Sidelinje til Simensbråten
Bærumsbanen
Forbindelseslinjen Sørbyhaugen-Jar
Østensjøbanen
Sognvannsbanen
Lambertseterbanen
T-banens fellesstrekning
Grorudbanen
Furusetbanen
Ringbanen
Lørenbanen
Forstadsbanenes vognhaller og verksteder
Bergen
Sporveier i Bergen
Fløibanen
Bybanen i Bergen
Trondheim
Trondheim Sporvei
Gråkalbanen

Solheim veksel-Nesttun:

Velg et ekspedisjonssted ved å klikke på navnet i tabellen nedenfor.

Visning av bilder fra hele strekningen:

Kun kvalitetsbilder mht stedet*
Både kvalitetsbilder og ikke-vurderte

Alle bilder

 

NSB nrNJK nrNavn
6102Solheimsviken
6102,1Solheim sporveksel
23496103Minde
23486104Fjøsanger
6104,02Paradis
23476105Hop
6105,01Kloppedal
23466106Nesttun

*) Vurderingen gjøres manuelt av databaseredaksjonen.


NJKs logo Norsk Jernbaneklubb
Stasjonsdatabasen er utviklet og vedlikeholdes av Norsk Jernbaneklubb, Forskningsavdelingen (c)

I dag 9253 treff på Stasjonsdatabasen, og 16202722 totalt siden 09.05.2004 21:00. Dagsgjennomsnitt: 2224 treff · Statistikk Siste måned