Denne er forsåvidt ikke helt ukjent. Linje 13/18 Grefsen - Rikshospitalet ble kjørt som prøvestrekning på rullende fortau som en gjenninføring av 5 min-rute hele dagen (butikktiden) mandag-lørdag på Grunerløkka og Ullevål/Bislett. Denne kombinasjonen ble kjørt hvert kvarter mellom rushtidene på hverdager og hvert 20. minutt på lørdager.
Denne gangen er det nok Oslo Marathon som er årsaken og antar dette erstatter 18/vest som normalt snur på Stortorvet, mens 13 gjennom sentrum ikke blir kjørt. 30. sep. 2007 foto: Kjetil Refsnes Jørgensen Grünerløkka/Kjelsåslinjen
|
Denne er litt mere vanlig, men samtidig eksotisk. Legg merke til det blå lappen som er satt over "Aker brygge" på destinasjonsfilmen slik at den kun viser "-Skøyen-Bekkestua". Teksten Nationalth.-Skøyen-Bekkestua fantes ikke og da tok man den enkle løsningen.
Se også at det er lov til å parkere her, selv om det er enkeltspor og trangt. Greit for butikkene, men kanskje ikke trikkene? 28. sep. 2007 foto: Kjetil Refsnes Jørgensen Grünerløkka/Kjelsåslinjen
|
Denne destinasjonen er mer kjent.
Legg merke til at holdeplassen ligger ved kinoen bak, rutetabellen er plassert midt i gata uten sikring og alt det der. Her står vognen og venter på signal, så etter at man har gått et ekstra kvartal i gal retning for å komme til holdeplassen, kjører man 50 meter frem og blir stående i opptil 2 min for å komme videre. Og de som kommer mens trikken venter kan ikke komme ombord, men må vente på neste vogn. Smart? 28. sep. 2007 foto: Kjetil Refsnes Jørgensen Grünerløkka/Kjelsåslinjen
|
Heller ikke helt ukjent destinasjon, men ikke så vanlig i dag. Korrekt er det nok for det, akkurat denne dagen hvor t-banen og trikken hadde sine problemer i sentrum. Akkurat var det jeg uvitende om, siden jeg hadde tilbragt dagen i området Gardermobanen satte sine spor (ikke skinner, men på vann) og ikke reist kollektivt. 28. sep. 2007 foto: Kjetil Refsnes Jørgensen Grünerløkka/Kjelsåslinjen
|